Gå til innhold

HJELP - JEG OMKOMMER!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt 8 måneder våkner hver time hele natta! Jeg er trøtt. Han blir ikke sulten før i 5-tia på morran og han sover da resten av natta i senga vår... Idag var det morra halv syv...

Trenger råd ang hvordan få slutt på dette marerittet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter med akkurat det samme,bortsett fra at han ikke trenger nattmat*sukk*

Skrevet

Hei! Her kjenner jeg meg godt igjen.. Jeg har ei jente på 7,5 mnd, og slik hadde vi det her for en liten stund siden også. Hun har alltid vært en "snill" baby. Kun spist max 2 ganger på natt. Plutselig var det skrik hver time.. Seriøst, så holdt jeg på å flyge på veggen! (Gud, som jeg er imponert over de som sliter med kolikkbarn). Og når hun skrek på natta tok jeg henne opp å ga henne pupp. For da visste jeg at hun sovnet igjen fort.. Da gjør man seg selv en bjørnetjeneste.. Så etter å ha snakket med helsesøster og ei venninne, var jeg klar for å gjøre noe med det!

Etter det var det slutt med å få pupp og masse oppmerksomhet på natta. For det første lå jeg å venta litt da hun begynte å gråte, for å høre om hun kunne roe seg igjen selv. Ble det full krise, gikk jeg inn å snudde henne(legger seg ofte rundt på magen, men liker ikke å ligge slik..) og stappet inn igjen smokken, mens jeg strøk henne over håret og hvisket at det var natta og at hun måtte sove. Så gikk jeg ut igjen. I starten ble det skriking igjen med en gang. Men så bare måtte jeg på do, og da ble det stille av seg selv! Noen ganger måtte jeg inn flere ganger med smokken å sånn, men jeg tok henne aldri opp. Og det fungerte jo! Etter 3-4 netter sov hun plutselig fra 19.00- ca 07-07.30. Jeg hadde aldri trodd det skulle gå så greit iallefall.

Jeg vet selvfølgelig ikke hva du har prøvd og hva som fungerer for dere. Men det er min erfaring:-)

Lykke til!

klem

Skrevet

Jeg har også hatt det problemet. Jeg la ham i voksiposen i senga og nå sover han som en stein. Vil ha en nattpupp i 3-4 tia og så sover han videre til kl ca 8. For at han skal kunne ligge i voksiposen så er det veldig kaldt på soverommet vårt, sånn at det ikke blir for varmt for ham. Så hvis du har en god vognpose så kan det være verdt forsøket.

Skrevet

jeg er kun inne med smokken og sier det er natt,går fort ut igjen. Får ikke nattmat.holdt på sånn i 2 uker nå.Prøver også å drøye det til det blir skriking og ikke bare surving.Ligger i babysafe fordi han har vært urolig å snudde seg på magen, Sov kjempegodt etter det.men nå er det værre enn noen gang igjen*sukk*

Hilsen anonym nr 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...