Gå til innhold

god morgen twilight jenter!! (Mandag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg oppe og ser ut på all snøen som laver ned. Koselig!! Samboer som tok bilen i dag, så han fikk "idyllen" med å skrape bil.. hehe...

Nå er dert forelesning hele uka, men allikevel, mye bedre enn å gå på jobb :-)

I går var vi inne på sykehuset pga rier og måling. 0.2 mm kortere cervix, så her går det visst unna. Snuppa hadde snudd seg og lå nå klar med hodet godt nede. Rart... er jo 12-13 uker igjen jo :-) Babyen ble målt til ca 100 g mer enn gjennomsnittet, så legen mente at vi hadde rett selv, når vi trodde Ul termin var feil. Så midten av Januar var mer korrekt mente de. Så da er jeg jo kaaanskje her inne lovlig allerde.. hehe.. Og så fikk vi bekr at det er ei jente. Legen vi fikk var kjempehyggelig og fantastisk flink. Så nå er det gutt=1 gang og jente=2, så da våger vi å tro på jente :-)

Ha en flott dag alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God Morgen=)

Her er det oxo masse snø, det er skikkelig postkort-stemning=) Har ønsket meg snø leeenge;)

Så lille jenta di har festet seg? Eller bare lå hun sånn?

Min driver å tester liggestillinger og er nok gla i å ligge med hodet ned...heldigvis!!=)

Du får ha en fin dag du oxo=)

Skrevet

God morgen, jenter! Det er endelig snø her også!!! jippi!!! Ikke så mye at det blir julekortstemning akkurat, men det er snø på hustakene og mellom tuene på åkeren, det er så idylisk atte :)

Januarbaby: du får knipe igjen litt til, er enda tidlig for lillejenta (kanskje, hehe) å komme ut... men godt å vite at dere blir tatt godt vare på!

Jeg har tenkt å gjøre veldig lite annet enn å være i ro idag. Er helt utslitt etter helga, med garasjesalg og ALT for mye aktivitet. Vondt i bekken, rygg og armer. Så idag skal jeg tilbringe en del tid her i den dritstygge, men dessverre VELDIG behagelige stresslessen, kun avbrutt av små gåturer rundt i huset og gjøre litt småtteri så ikke bekkenet stivner helt. Gubben tente opp i peisen da vi sto opp, så stua er deilig god og varm :) Men kakao er vel på sin plass uansett, det er jo snø ute?

Skrevet

ang. rettskriving:

på januarklubben er det noen som lurer på hvor hun kan få tak i en gravid vinterjakke... tenk dere så praktisk da - etter en måneds tid så får man små vinterjakker til ungene! hihihi :)

Skrevet

Godmorgen jenter :o) Da var det jammen mandag igjen...syns tiden går ganske fort selv om jeg bare er hjemme jeg! Er så koselig med snø ja :o) Her har det tatt helt av, skikkelig vinter, enda det bare er oktober! Det er dessuten meldt snø resten av uken, så her blir det visst liggende en stund. Heldige samboeren skal ta ut skiene sine i dag og ta sesongens første tur - er ganske misunnelig ja - men kanskje rekker jeg en liten tur helt på slutten av sesongen :o)

Januarbaby: Du får bare ta det helt med ro, jenta di har nok godt av ihvertfall noen uker til inne i mammas mage. Knip igjen :o)

Ka-ping: Høres fornuftig ut å ta det med ro i dag, litt av en helg du har hatt! Du får pleie bekkenet ditt :o) Stressless, peis og kakao er nok akkurat det som skal til!

Skrevet

Hehe...skal jammen følge med på den tråden på januarklubben - en så praktisk gravid vinterjakke må en nok lete lenge etter! Blir spennende å høre hvor en kan få tak i en sånn :o)

Skrevet

Good morning, girls!

Her er det også snø på alle taka og i hagene, kjempekoselig. I går fikk jeg skikkelig julestemning da vi var ute og gikk tur i mørket mens snøen lava ned :-)

Kom akkurat på at i morra er det faktisk mensterminen min, men jeg vet at den ikke stemmer, så jeg venter ikke på at noe skal skje. Da har jeg mer tro på neste helg, som det er fullmåne... he he..., og som er ca den datoen jeg trodde selv før vi var på ul. Lurer på om jeg kanskje har begynt å få litt kynnere, særlig når jeg er ute og går, men jeg vet jo ikke hvordan de kjennes ut, så vanskelig å si...

Nå skal jeg straks på bim-treff for novemberjentene, håper Vims er i form til å ta seg en tur da :-)

Skrevet

God formiddag alle sammen!! Sitter også her å ser på snøen som laver ned, nettopp ferdig med å lese avisa, fyrer i peisen og drikker kakao. Akkurat nå hører jeg på naboen som skraper is av bilen... hehe... glad jeg har garasje jeg da...

Går og venter og kjenner om noe skal skje snart. 6 dager igjen til ul-termin nå, hadde menstermin i går - men ser ikke ut som om det er noe action der inne, iallefall ikke noe det vil bli fødsel av!! Men han har festet seg og ligger langt nede, så det er vel bare et spørsmål om tid.... å tid har en vel nok av når en går her hjemme (iallefall jeg...) gjør jo litt småtterier rundt omkring i huset, men orker liksom ikke det helt store. Samboeren er på jobb og 2 åringen er i barnehagen, så nå har jeg huset og dagen for meg selv!!

Kos dere masse!!

Skrevet

Koselig å se at vi er blitt så mange her inne :)

Jeg er forøvrig ikke sjalu på de som skal gå på ski - det har jeg aldri likt og kommer nok aldri til å like det heller.

Men jul... ååååh.... gleder meg sånn! Begynte å snakke med lillejenta mi om juleforberedelsene idag, hun gleder seg foreløpig mest til ETTER jul for da kommer babyen, men hun liker tanken på pepperkakebaking veldig godt - hun elsker å bake. Og det gjør jeg og :)

Skrevet

Hallo, jenter!

Ja, det snør her og. Var ute av døra et kvarter tidligere i dag enn til vanlig, for bilen har stått siden lørdag.... Heldigvis var det isfritt under all snøen så det gikk smertefritt. Verre var det å deise på rumpa på isen etter en bråstopp pga han i bilstolen som erklærte at han tissa...

"Mamma, æ tisse...." Uten bleie, var det bare å stoppe på nærmeste parkeringsplass, rive gutten ut av bilen og gå på ryggen/rumpa med gutten over seg.... Opp med jakke, genser, trøye. Ned med bukse, strømpebukse og truse. Fram med "litjkaren" og ikke en dråpe.... Da var mor fornøyd!;-)

Full av snø og vondt i rumpa!

Ellers feira vi 3-årsdag i går og til guttens store fornøyelse dukka da onkel opp med trommesett... Ante uråd da mor og far fikk en liten pakke sammen med guttens store.... Den inneholdt "sov-i-ro"....

Godt de tenkte litt på oss og, da.... Den dagen han får barn.....Hevn!;-)

Skrevet

Himmel, har klokka blitt så mye???? Var skikkelig sein på jobb i dag, for halvveis så jeg plutselig at elskede mann hadde lagt igjen lommeboka si i bilen! Da blir det jo ikke mye tur med båten for ham, så måtte snu og kjøre tilbake så han kunne reise til byen igjen. Han ble med opp i går kveld etter at vi hadde hatt byhelg hos mammaen min, så ikke bare har jeg hatt en rolig og avslappende helg med masse omsorg fra mamma, jeg hadde elsklingen med meg hjem og fin, rolig båttur. Herlig...

På toppen av det hele var det _mye_ bedre føre i dag, og da jeg kom ut (med armene fulle av vesker og poser og bleier og 2-åringen måtte smake på _all_ snøen i hagen før han kunne sette seg i bilen) sto snille, snille nabo og skrapet bilen min! Han var så godt i gang med samboerens, og så visste han jo at jeg skulle på jobb, sa han. Snille mannen...

Skrevet

Sponge: Så du har hatt byhelg? Kunne byen by på noe koslig, eller var det mest kaos? Var en tur i byen på lørdag, var jo full rulle i glasshuset pga Skaperen. Visste ikke Tv2 skulle være i byen en gang. Jeg og mamma trakk oss rask til koselig kafe med stort (!) kakebord, og der ble vi sittende :o) Ble det kafebesøk og espresso på deg da?

Liten2: Huffoghuff...ikke gøy å falle! Blåser litt på :o) Datt selv på fredag, ikke noe særlig å falle med mage! Vi får kjøpe oss brodder...hehe...støttestrømper og brodder - jammen kommer alderen fort på når en er gravid :o)

Ka-ping: Så koselig med juleforberedelser ja :o) Ikke lenge til vi kan begynne nå!!! Skal faktisk ut nå å kjøpe julegaver...! Skrev lang shoppeliste i går, både julegaver og nå småtteri som trenges til snuppa kommer. Skal trappe ned medisinene igjen snart, og av erfaring vet jeg at jeg blir mer bundet til sofaen da, så nå skal jeg shoppe meg ferdig de nærmeste dagene...

Skrevet

Har tenkt tanken, ja... mangler bare Tena Lady, da, så har jeg samme tilbehør som farmor....

Skrevet

da har man det evige problemet - hvordan i h"#¤%& skal man få montert på disse broddene når det er et mirakel hver gang en får på seg skoa uten å knekke bekken, armer og knuse magen?

Skrevet

Stine: og verre var det for en mnd siden - da ville jo gubben at jeg skulel begynne med rullator for å i det hele tatt komme meg fra liggende til stående stilling! Takk ogpris at bekkenet er bedre... Jo, da - vi koste oss glugg, men det ble en rask tur gjennom glasshuset gitt! Fikk kaffe latte og kos og barneavlastning, så er i strålende form etter helga.

ka-ping: håper du er flink og slapper av i dag, den lørdagen din hørtes jo helt drepen ut!

Skrevet

ta det med ro, sponge - idag er jeg og stresslessen bestevenner :) for ikke å snakke om fotskammelen! men jeg er flink og tar småturer rundt i huset innimellom så ikke bekkenet skal stivne helt. Eneste jeg har tenkt å GJØRE idag derimot, er å lage middag (veeeldig enkelt - lasagne med base i poseversjonen, bare litt ekstra fikserier) og henge opp et par gardinstenger.

Skrevet

Åkkei, den planen skal til og med mase-svampen godta! Kos deg masse - håper det blir litt kakao et sted i løpet av dagen også?

Har akkurat nominert jordmødrene mine til "årets jordmor", hvem konkurrerer de med?

Skrevet

Ka-ping sine jordmødre er også med i konkurransen!

Skrevet

Håper du også skrev noe om oppfølgingen av gravide i distriktene, da - så om ikke annet klarer vi kanskje å få dem til å sette fokus på _den_ siden av saken?

Flink og slapper av i stresslessen?

Skrevet

Jeg er flink og slapper av :) har lufta ut litt og ringt et par butikker for å sjekke opp noe ang. baby-bilstol, og funnet fram gardinstengene og gardinene. Nå er det pause en halvtimes tid før jeg skal henge opp litt.

Fikk du artikkelen min på epost forresten? Om svangerskaps/fødselsoppflging i distriktene?

Skrevet

Halloen jenter:)) Ser det har vært litt snøprat her inne. Kan ikke si det snør noe særlig i Stavanger, men regn, det har vi mer enn nok av.

Ble lufta av min søster og niese i går, så vi gikk en tur på lekeplassen. Der var det en pappa med en gutt på 3 1/2 og tvillinger på 1 1/2. Min niese lekte med gutten på 3 1/2, men ble skikkelig frustrert og sinna da hun ikke fikk frem det hun ville. Det var da vi fikk vite alderen på gutten at det hele gikk opp for oss:) Niesen min er 2 og tospråklig. Fysisk er hun kommet like langt som gutten her på 3 1/2, men språklig er hun jo bare 2. Stakkar jente, ble mer og mer frustrert fordi hun fysisk er nærmere de store ungene, men språklig klarer hun enda ikke å kommunisere det hun vil med dem.

Skrevet

Hanne: Har også en tospråklig to-åring, skulle gjerne luftet ham med niesen din for å sammenligne litt! Jeg sliter jo litt med at alle det faller lett å sammenligne ham med stort sett er litt eldre, bare snakker norsk, og i tillegg er de to nærmeste jenter med ekstremt bra språk for alderen... Hvilke språk er det snakk om? Her er det engelsk og norsk...

ka-ping: Fikk om ider lest artikkelen din da jeg hadde hjemmedag fredag, fikk du ikke mailen min? Hadde litt nettproblemer, skal prøve å få sendt den igjen...

Skrevet

Hanne: heiheihei! Gleder meg sånn til å komme på besøk :) Rekker jeg å treffe verdens søteste niese også, eller er de gone abroad når jeg kommer? Og så lurer jeg - hvilket bilsete var det dere kjøpte? Jeg har brukt formiddagen på research og har VELDIG lyst på acta graco autobaby, med base. Kommer ny base i november/desember, med justeringsmuligheter så knøttet ikke blir sittende så bratt.

Sponge: har ikke mottat noe på gmail i hvert fall...og det er jo den jeg bruker mest.

Skrevet

...og trykket litt kjapt. Likte den kjempegodt, skulle jeg si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...