Angelas_Baby Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Stakkars gutten min på 5 år har fått vannkopper. Kan det smitte og være farlig for meg? Da jeg tok blodprøver hos legen, så fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke har anti-stoffer i blodet, og at jeg må være obs på dette med vannkopper/røde hunder. Hun sa også at jeg må få vaksine på barsel pga det. Får litt noia jeg!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Ville ringt legen min og hørt etter om jeg var deg!
Angelas_Baby Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2006 Ja, men legekontoret åpnet ikke før 8:30! Fikk beskjed om å holde meg unna sønnen min faktisk!...Det blir jo "lett!" Jeg har fått to prikker på magen som klør innmari, kan jo hende det bare er "klø-derter" som jeg kaller det, men blir litt redd! Sønnen min skal til legen senere i dag, så håper jeg får sjekket det da
Atene Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Hvor langt er du på vei? Jeg hadde vannkopper da jeg ble gravid faktisk, og var livredd for at dette ville gi ett vannskapt barn. Legene sa at hvis det var tilfellet så ville ikke barnet bli levedyktig. De sa derimot at hvis jeg får vannkopper på SLUTTEN av svangerskapet så kan det være skummelt.. Derfor så hadde jeg ringt legen så fort som mulig. Ikke for å skremme, men dette bør sjekkes ut.
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 hei! da jeg var yngre fikk jeg vannkopper, mamma hadde ikke hatt det så jeg smittet henne. hun ammet min nyfødte søster som også fikk det (4 uker gammel) og mamma fikk beskjed av legen om at det var ganske farlig for nyfødte å få det. hun hadde røde prikker over hele seg og 40 i feber. hvis lille søsteren min hadde vært helt nyfødt når hun fikk det, kunne det være dødlig fikk hun beskjed om. jeg skriver ikke for å skremme og vet jo ikke om det er slik. for det er jo 15 år siden nå, men jeg ville spurt en lege om det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Krysser fingrene for at det går bra med deg/dere, og at du ikke blir smittet.
Angelas_Baby Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2006 Oj, det hørtes ganske ille ut da. Vi skal til legen kvart på 3, så til da får jeg prøve å holde meg mest mulig unna han, selv om det ikke er så lett. Er i uke 33 nå....
Gifteklar:0)) Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 jeg har hørt at det bare er farlig for den gravide i de tre første mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Hørtes ikke noe særlig ut, men det går sikkert bra så lenge du kommer deg til legen før det har brutt ut. De vet nok hva de bør gjøre. Si ifra hvordan det gikk da. Ønsker deg alt godt!
Angelas_Baby Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2006 Det skulle visst ikke være noen fare for at hverken jeg eller babyen blir smittet. Takk Gud for det! OM jeg skulle få noen prikker o.l så må jeg kontakte legen med en gang. Jeg er likevel litt forsiktig med å kose han for mye, og tar ikke på disse vannkoppene hans. Jeg hadde to sånne "klø-derter" på magen i dag, men det var nok bare klø-derter!!Altså ikke blitt værre! Det er faktisk bedre at han fikk vannkopper nå,enn når babyen er født,og det er jo ganske betryggende å vite Sønnen min har fått 50 ++ vannkopper bare i dag, synes så synd på han.
Minmai Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Så lenge du ikke får vannkopper en uke før fødselen er det ikke farlig for deg eller barnet, men du burde allikevel prøve å unngå å bli smittet nå, for du risikerer å bli mye dårligere enn sønnen din, med mer nedsatt allmenntilstand enn det som er vanlig hos barn. Lykke til.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #13 Skrevet 30. oktober 2006 håper du ikke får det, angela! kjipt altså.. Jeg møter deg ikke på en stund, jeg, om det er greit hihi
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Ja nå må vi holde oss unne Tette! Tihi Nei, har hatt vannkopper før, så da er det vel ikke noe farlig?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Har du ikke hatt vannkopper???? Tror dere blander sammen vannkopper og røde hunder her............røde hunder som er farlig under graviditet. Vannkopper har da de aller fleste hatt som barn selv og er da immune.
Atene Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, blander så klart ikke med røde hunder. Jeg hadde ikke vannkopper da jeg var liten og fikk vannkopper ti måneder siden.. og ble gravid under sykdommen. Legene sa til meg at jeg skal være glad jeg fikk det nå og ikke under graviditeten, spesielt på slutten. Jeg har aldri vært så syk før i hele mitt liv for å si det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå