Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Det er faktisk mulig at jenter "gror igjen" der nede. Sjekk jevnlig om der er et lite hull... Dette er seriøst. Har ei på 4 som har grodd igjen og hadde vi oppdaget det før så hadde det vært bedre for henne. Hvis det ikke åpner seg i løpet av 6 mnd så må hun muligens få det åpnet hos lege og jeg ser for meg at det ikke blir så kjekt for henne. Om du oppdager at det har grodd igjen, ta det opp med helsestasjon på neste kontroll. (mulig legen sjekker dette på kontroller).
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Seriøst? Har jeg aldri hørt om.Hvordan merker man det da?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 HÆ??????? har heller aldri hørt om... for noe tull ??????
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg så det først når jenta mi var rundt 3. Vet ikke når det grodde igjen. Merket det når jeg skulle smøre henne en gang hun var sår. Barnelege og fastlege mener at det kan forekomme, men de er uenige om hva som bør gjøres. Skal på kontroll på sykehuset om ca 6 mnd (astmakontroll, men tar det opp med han igjen da). Vet ikke hva jeg skal si til henne hvis de må operere eller noe..huff. Vel, bare vær obs på at det faktisk KAN skje, men det er nok ytterst sjeldent. Har ei jente til nå og jeg sjekker i ny og ne. Vanskelig tema dette her.
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 hmm..det sjekket det på sykehuset hos jenta vår... tror det er noen jentebabyer som blir født uten åpning..tror ikke det er like vanlig at det gror igjen..jeg synes da dette burde kontrolleres ved spebarnskontrollene jeg da..som sagt. det gjorde de hos oss
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 skjønner...skjønner.... -----men hadde ltit vondt for å tro det...
frukt Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Dere er sikker på at det har grodd igjen og at hun ikke ble født slik?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Ja, det tror jeg virkelig. De sjekket vel det på sykehuset når hun ble født skulle jeg tro. Og når man steller en baby så ser man jo det hvis det ikke er hull/eller er hull. (av og til når avføring kommer lenger inn). Tror jeg hadde sett det om hun hadde vært slik hele tiden. Men jeg er jo ikke helt sikker selvfølgelig. Så det når hun var rundt 3. Er veldig bekymret jeg egentlig. Er det ikke litt utflod etc. som skal ut da, selv om de er så små? Men legene sier det ikke er noe å bekymre seg over ennå. Barnelege sa vi skulle sjekke det igjen. Fastlege mente vi kunne vente til hun kom i puperteten!!!!?!?!? HI
frukt Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Uff da! Forstår godt at du er bekymret, det er jo jenta di. Vi skal selvsagt høre på legene, men personlig ville jeg krevd at hun fikk en ordentlig skjekk så raskt som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå