Benni-min Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Er det noen av dere som har noen erfaringer ang. det? Jeg måtte på sykehus og ta røntgen av hodet til lillegutt. De sa det var noe usikkert funn, så nå skal jeg til barnelege på sykehuset og sjekke det. De har mistanke om fortidlig-grodde bein i hodet. Høres ikke godt ut. Ei jeg kjenner har et tantebarn som hadde det samme, og han måtte operere allerede som 8 uker gammel. Da skar de opp fra øre til øre over hode, brettet huden ned og meislet i beina. Høres skummelt ut. Vet dere om dette er fakta eller om det gjøres på andre måter? Jeg skal til barnelegen på onsdag og begynner å bli nervøs. Forhåpentligvis er det ikke noe, men.....Må de alltid operere når beina er sammengrodd?
Benni-min Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 29. oktober 2006 ingen som vet noe om dette????
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Om det faktisk er sammengrodd så får jo ikke hjernen plass til å vokse og da er de jo nødt til meisle beina fra hverandre. Er heldigvis ganske sjeldent at de virkelig vokser sammen for tidlig da.
Marimoor Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 hei gutten min 4 fire mnd har hatt gjengrodde fontaneller siden han ble født. vi var på ullevål og tok ct for å se om suturene var grodd igjen. Det var de heldigvis ikke, men vi måler hodet hver mnd. En lege vi kjenner sa at det var en liten operasjon som var undagjort fort, så hvis de skulle gro igjen så var det ikke så farlig. barnelegen på ullevål sa at hvis bena er grodd igjen vil man også kunne se det ved at barnet gulper/ spyr en del, at han virker utilfreds og hvis pupillene "ser nedover". Jeg vet ikke om du har sett symptomer på dette? Jeg vet også om en som måtte opere i hode siden bena vokste oppå hverandre. Operasjonen gikk helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå