Gå til innhold

Positiv EL-test betyr det 100%sikkert at man virkelig har EL?

Anbefalte innlegg

Jeg får utslag på EL test hver syklus jeg har testet, men lurer på om jeg allikevel ikke har El. At jeg kanskje har tette eggledere allikevel. Forstår liksom ikke at det her skal ta så lang tid dersom jeg har EL hver måned.. Noen som vet???

Fortsetter under...

Pos. EL-test forteller bare at kroppen forbereder seg på EL, men noen 100% garanti har du ikke.

I og med at du har prøvd i 16pp er det vel på tide med utredning? Hvis du har EL, men tette eggledere, vil du ha store problemer med å bli gravid for da møtes ikke egg og sæd.

EL-tester påviser stoffene som muliggjør EL, men det er kun en blodprøve i etterkant som kan påvise om du virkelig har hatt det. Det er vanlig med falske tester, særlig dersom man har ustabil syklus. Spør legen din om å få tatt hormonprøver. Har mannen din testet sædkvaliteten?

Jeg har ganske stabil syklus, og har også fått påvist EL med blodprøve fra legen. Men hadde en anelse om at det kunne være feil allikevel ja. Vi skal til med utredning nå (laaaang ventetid med gyn. da!!) men får vel ikke vite om man har tette egglede uten sånn lap og den er jeg ikke særlig lysten på men men.. Takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...