Gå til innhold

Jeg skal IKKE se gylne tider programmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fra 80 tallet. Min samboer var ungdom da, han er født i 1970. Han festet, hadde kjærester osv. osv. og han elsker å mimre fra den perioden i livet. Alt var så enkelt da, hva kan man si...? En er jo ung, og den tiden er herlig....... :-)

Jeg er født i 19756 Altså, når han var 18 år, var jeg 11 år. Da satt jeg hjemme med mamma og pappa og spiste pizza. Lyttet selvsagt til Glenn Medeiros, og synes han var såååå fin, men jeg var jo liten. På den tiden var sambo ute og hadde det gøy-ungdomstiden sin på 80 tallet. Jeg hadde min ungdomstuid på 90 tallet.

Så, ang. programmet i kveld. Gidder jo ikke sitte og se på det med samboer. Han kommer til å mimre og savne og tenke på gamle kjærester som han elsket med mens Glenn Medeiros var bakgrunnsmusikk, eller alle rolig-dansene ute på byn. Mens JEG, var 11 år og spiste pizza med mamma og pappa.

Nei, 80 tallet gjør meg sjalu-desverre :-(

Dette er eneste bakdelen med å være sammen med en type som er eldre enn en selv. De begynte ungdomstiden MYE tidligere, og ahr opplevd mer på kjærlighetsfronten. Den 80 talls epoken husker jeg mye av, men siden jeg var så ung, så minnes jeg og sambo ikke de samme tingene. Han husker Ball genseren sin som han fikk av kjæresten sin, 80 talls sminken til eksen, guttekompisene som alle hadde mc jakke osv.

Sjalu sjalu sjalu-uff, må komme over det :-) :-) :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Glad jeg ikke er sjalu av meg :-) Dette hørtes jo litt slitsomt ut da. Du får trøste deg med at det er jo uansett DEG han vil dele livet med :-)

Skrevet

Oi, det var da voldsomt... Tror ikke det hadde falt meg inn engang, jeg... ;)

Håper du kommer over sjalusien, og at dere kan se programmet sammen og mimre litt på hver deres måte!

Hva samboer'n din gjorde for 20 år siden kan da ærlig talt ikke være så farlig NÅ??

Skrevet

He he, jeg husker også veldig godt Ball genseren, all den blå sminka, mc-jakkene til gutta etc.... Det er gyldne tider for meg:-)

Men selv om det er en tid jeg kan se tilbake på som noe positivt så er det nettopp bare det, minner. Det som betyr noe nå er samboeren min og det livet vi har sammen. Det som vi opplevde på hver våres kanter tidligere i livet har bare vært med på å forme oss til de personene vi er i dag.

I stedet for å være sjalu på hans "minner" fra denne tiden, kan du være glad for at han faktisk har noe fint å se tilbake på. Det har jo du også fra 90 tallet.

Kanskje du kan prøve å mimre sammen med ham og gjøre litt narr av ham også med alle de rare klærne og hårfrisyrene som var den gangen? Har du kanskje et bilde av ham fra denne tiden, han ser sikkert litt korka ut på det i dag?? :-)

Lykke til:-)

Skrevet

Joda, det er MEG han vil dele livet med. Men alt er jo ganske tilfeldig da. At det blir slutt mellom kjærester i ung.domstiden hører jo til. Det betyr jo ikke at de IKKE hadde passet sammen nå. De har en fortid sammen, en fortid uten bekymringer....en festet, levde livet-og damer var en del av det.... :-)

Når kompisene snakker om fortiden snakkes det alltid om fekes. sambo som rotet med den og den dama å voirspielet og rotet med en annen på nachspielet osv. De ler, er jo uskyldig, men merker at sjalusien er der.... 80 tallet er den tiden da alle kompisene hadde TID til hverandre, og Glenn Medeiros herjet hitlistene, Carola var top osv. Min sambo minnes alt dette. Jeg også, men jeg satt hjemme og spiset pizza, han flørtet med damene:)

Nei, ærlig talt, liker ikke den perioden jeg :-)

Sånn er det......desverre

Skrevet

synes dette hørtes litt rart ut...

min mann er født i 68 og jeg i 76, så altså samme "problem", men tanken har ikke streifet meg - synes det er kjepemoro med 80 talls nostalgi (kommer jo et slikt type program på nrk også, for de går gjennom hvert år på åttitallet ).

Jeg har funnet ut at jeg liker å bli litt "sjalu" på fortiden hans jeg, bli litt ekstra "kosete" etc, fordi jeg tenker at jeg trakk det lengste strået... det var jo jeg som fikk ham til slutt hehe...

Føler du at du har gått glipp av noe i din ungdomstid? Blir han sjalu på dine opplevelser på 90 tallet?

Skrevet

Nei, men 90 tallet hadde jo han også. Han ahdde 80 OG 90 tallet, jeg bare 90 tallet...skjønner.

Å trekke det lengste strået føler jeg ikke jeg har gjort. Når det blir slutt med en kjæreste når man er 19 er sånn litt tilfeldig. Det er liksom naturlig at det skal bli slutt..... men av eks kjærsten hans nå er det mange som liksågodt kunne vært kjæresten hans nå. En har jo falt for de en gang..... og en har jo følelser for dem ennå, selv om de har avtatt.

"det kan bli bål av gamle glør" (Bjørn Eidsvåg).

Iallefall, nok om denne saken.

Han blir IKKE sjalu på mine opplevelser på 90 tallet. Han hadde hat flere kjærester på 80tallet, på 90 tallet hadde jeg kjæerster men det ahdde han også. Jeg hadde jo ikke det på 90 tallet. Utenom barne og ung.skole. men det ahdde jo han også.... skjønner. Han "leder" med 6 år på kjærlighetsfronten.....

Skrevet

Høres litt ekstremt ut. Håper du kommer over dette, må jo bli slitsomt for kjæresten din at du er sjalu for noe så uskyldig som dette? Han kan jo ikke noe for at han er 6 år eldre enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...