Gå til innhold

Hest & Stadig Voksende Stor mage?

snipp & snapp i 38.uke

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er flere her inne "hos oss" som har hest på stallen, men jeg fant et nytt hjelpemiddel mot min stadig voksende mage inne hos min 4-bente venn i dag.

Den siste tiden har jeg vært plaget med sånn et ubehagelig press nedover. Magen er der den, men den er jo ikke SÅ stor mot hva som ventelig kommer fremover, men dette trykket har vært veldig ubehagelig.

Så når jeg nå ryddet litt i hestegarderoben, fant jeg noen sånne strikk-hjorder, sånne brede strikk som holder hestedekkenet på plass og kan justeres (er 8 cm bredt med hekte)

Dette passet PERFEKT som støttebånd rundt baken og under magen - og gjett om det var deilig å få avlastning!!

Og så koster det mellom 50 og 100-lappen...

Så et slikt avlastningsbelte inne på alexi.no til 299.- og tenkte at et slikt et sikkert ville vært deilig...

Ble litt langt dette, men har litt skrivekløe i kveld... det er så stille her inne : )

Fortsetter under...

Heisann. Jeg har ikke hest, men var aktiv før (sluttet for to år siden). Lurer bare på hvordan det er å drive med hest når man går tvillinggravid jeg? Savner det veldig, men får holde meg unna til jeg ser hvordan ting utvikler seg.....kanskje jeg har en liten rytterske i magen jeg kan dele interessen med en gang =0) Akurat nå tror jeg ikke jeg kunne gjort særlig nytte for meg noe sted (Uke 36+3).

Hvor langt er du vei?

Hehe...joda, han blir å regne som 2-åring til nyttår, fjording, og dette er hans 1.høst med riktig trening. Hadde akkurat fått ham hjem fra beite og startet såvidt da jeg fikk vite at jeg ventet tvillinger....

Egentlig skulle han holdes som hingst til våren igjen fordi jeg ville få ham vurdert og forhåpentligvis premiert, - men hingst og tvillingmage?

..... - Måtte bare innse at det løpet var kjørt - han havnet under kniven for "lobotomering" som jeg kaller det...

Nå går det kjempefint med tømmekjøringen. Har det litt travelt dessverre for jeg kjenner at jeg ikke klarer å gå de lange strekkene lenger, så jeg vurderer å sette ham foran lettvogn om ikke så altfor lenge. Får jeg det til å gå bra før magen sier "takke for seg", kan jeg ta det rolig i vinter og mer eller mindre bare vedlikeholde det han har lært inntil tvillingene kommer på våren. Så blir det beitesesong igjen fra slutten av mai og jeg har helt fri frem til oktober igjen og bare tid til småfolket.

Joda, vi har hatt noen vurderingsrunder her hjemme, men jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil la ham gå uten å ha prøvd ut dette. Så nå fortsetter jeg etter planen. Håper jo at jeg får det til da - og at jeg har en heiagjeng i magen... : )

Blir nesten flau når jeg må fortelle at jeg bare er 16+1 - og magen kjennes stor og sånn passe besværlig.... har ikke hatt den ordinære ultralyden engang... hvor skal dette ende???

(og nå ble det mye skriving igjen... : )

Så da er det ikke noe ridning da.. =0) Om det blir for tungt får du skaffe deg litt stallhjelp. Det er jo en løsning for en periode det også om du tør overlate ansvaret til noen andre.

Morro med hingster...om de ikke skal leke med deg. Var en på stallen jeg holdt til på som fant ut at han skulle "leke" med meg..litt voldsomt. Fra da av ble det laaaangt leietau de gangene jeg skulle ta han inn fra luftingen. Han ble ikke brukt så mye, så han hadde masse energi.

Kos deg i stallen affal. Det er en utrolig fin hobby og en fin måte å holde seg i form på. Savner det skikkelig =0)

Nei ingen ridning, det tror jeg ikke jeg hadde tatt sjansen på, hadde heller tatt en kjøretur...

Hingsten min var veldig leken før kastreringen, - det var derfor jeg raskt måtte ta en avgjørelse der, fikk et byks i magen en dag og med en SA bak meg, var ikke den avgjørelsen så vanskelig å ta. Nå er han bare kjempegrei å ha med å gjøre - vi storkoser oss på tur.

Godt råd med stallhjelp, men problemet her hvor jeg bor er at det ikke er noen tenåringer rundtomkring som bare bare elsker å holde på.... Synd, men nå satses alt på den oppvoksende generasjon! : )

Hva med deg da - tenker du å ta opp tråden etterhvert?

Jeg har planer om begynne igjen ja. Eneste treningen jeg holder ut og synes er gøy..... Dessuten er det jo en aktivitet man kan drive med til man blir gammel. Må se ann økonomien da, for jeg vil jo gjærne ha min egen hest. Mulig det tar litt tid før vi har råd til det =0/ Det er litt dyrt å ha oppstalling på felles stall...men det er jo så koselig å ha noen å snakke med når man er der. Dessuten kunne jeg godt tenkt meg å ha tilgang på bane. Fikk litt smaken på dressur før jeg ga meg. Ser morro ut med kjøring også, men der er jeg ikke akurat dreven.

hihi...blir som en fjortis igjen når jeg kan snakke hest jeg =0)

• 1 måned senere...

Annonse

Hei dere=) Ble så overrasket da jeg fant denne tråden. Godt å høre andre voksne intr i hest. Og som i tillegg er tvillingravid, he.he.=) Vi har to hester hos oss (bor på gård). Den ene tilhører stedattera mi på 18 år, og den andre er min. Jeg er 33 år. Det blir en utfordring etterhvert som magen vokser, men stedattera er heldigvis veldig flittig i stallen - og mener hun skal greie mye av jobben den tyngste tiden.Mannen min er også veldig grei der så..Og jeg rir definitivt ikke - men er med og kjører litt!! Men det vil jo komme en tid hvor jeg tror det kan være greit å sette vekk hestene for en periode - og da passer det jo bra at terminen er 5. juli (og at de sannsynligvis kommer litt før=), da kan de stå på beite en periode og kanskje noen kan ha dem på fôr feks fram til jul..Får se. Vanskelig avgjørelse er det i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...