Gå til innhold

Oktober: Nå har endelig lille Sander kommet til verden:0) fødselshistorie...


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Hei alle oktoberjenter:0)

Sander kom til verden ti på halv 4 natt til mandag 23 oktober

 

Min fødselshistorie:

Ca kl 7 søndag morgen sto jeg opp for å gå på do og det var da jeg begynte å kjenne litt smårier.de var ganske svake men jeg kjente at det var litt sterkere enn kynnere.

Jeg ga beskjed til mannen min da han våknet og vi bestemte oss for å levere vår datter til svigermor.Litt utover dagen stoppet riene plutselig helt opp i noen timer og jeg tenkte at det kanskje var falsk alarm. ca i sekstiden bestemte jeg og mannen min oss for å gå ut på en liten tur.

Da begynte det å komme litt rier igjen, noen vonde og noen ikke vonde ca mellom 20 og 45 minutter.

Da vi kom hjem igjen stoppet de opp litt igjen......vi ønsket å få litt fart på riene og gikk ut på en tur til ca kl 22.00 og da begynte riene å komme tilbake igjen.

Jeg tenkte at dette kom til å drøye lenge så derfor la jeg meg ca kl 23.00. da begynte riene å bli kraftigere og kom mellom hvert sjette og niende minutt. mannen min syntes vi burde dra på sykehuset på en sjekk men jeg tenkte det var best å være hjemme siden jeg trodde det ville drøye mye lenger... men det endte med at vi dro på sykehuset alikevel ca kl. halv ett.

På fødeavdelingen ble htg og rier sjekket og alt så greit ut...åpning ble målt til 4 cm. Jeg fikk klyster og ble tildelt rom.

En lege kom inn ca kl 1.00. og målte åpning til 5 cm og han tok annet på meg. Da begynte riene å bli mye mer intense og de kom mellom 2 til 3 minutters mellomrom,

Ca kl 2.00 ville jeg ha epidural men først målte de åpningen til 7 cm og da bestemte jeg meg for å klare meg uten.

Ca kl. 3 sa jeg at jeg syntes de burde sjekke åpning for jeg trodde jeg kjente pressrier....da va det bare en liten kant igjen og kl 3.10 begynte pressriene. lille Zander kom til verden kl.3.20 , veide 3710 gram og 50 cm lang( 38 rundt hodet).

 

Jeg som hadde slik en angst for fødselen er nå så lette over at det er overstått og fødselen var faktisk mye greier denne gangen enn den forrige............0)

 

Nå koser vi oss masse.

Tusen takk for en fin tid sammen med dere inne på barn i magen, og så snakkes vi jo på din baby. Lykke til videre for dere som ikke har født ennå.

 

Stor klem fra meg,Tonerø til dere:0)

 

Hilsen lykkelig mamma som er blitt mamma til to:0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...