Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan/hvor mye sover de på dagtid/natta, og har dere også faste måltider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår legger seg kl 20.00 om kvelden (kl 19.00 etter i kveld:-) Da sover hun til 05.00 - 06.00 og får pupp.

Sovner igjen så til kl 09.00-10.00 og får pupp. Nå står vi opp og koser oss, så sover hun ca tre timer fra 12.00-15.00.

Hun er nå 5 måneder, men har hatt denne rytmen i ca 3 mnder.

Skrevet

Hei!

Guttebassen's dager ser ca sånn ut for tiden:

(født 17. juni, altså 4,5 mnd nå)

- står opp kl 07-08

- pupp

- en lur på 45 min ca kl 10

- pupp

- en lur på ca 1 time ca kl 13 eller 14

- pupp kl 15 og kl 17.30 (ca tider)

- noen dager en liten lur ved 16 tiden...

- grøt kl 18

- pupp kl 19.15

- kl 19.30 legger han seg og sovner som regel med en gang.

Jeg har vært oppe 4-6 ganger hver natt i 3 uker nå, så vi har innført et grøtmåltid på kvelden denne uken. Magen har vært fin og i natt var han bare oppe 2 ganger for å spise! (hurra)

Har gjort det til en vane å amme han hver gang han våkner, for ellers er det vanskelig å få i han pupp på dagen for tiden. Altfor mye spennende å se på å finne på! Da blir det til at han spiser alle måltidene på natta og da går jeg opp i liminga omtrent...

Som du ser så sover han ganske lite i løpet av dagen, og har alltid gjort det. Men; han er blid og fornøyd og legger godt på seg. Denne uken har han begynt såvidt å sitte litt, mens han støtter seg selv med hendene. Han geiper, ler og ruller begge veier. Utrolig morsom liten kar :o)

Skrevet

...glemte å skrive at han våkner om natta for mat ca kl 24, 03 og 05. Noen netter mange flere ganger...

Skrevet

Så heldig dere er Frukt.

Jenta vår våkner rundt 8-halv 9. I løpet av dagen sover hun 2- 3 dupper på 30-45 min. HUn legger seg ikke før 21-21.30 og er våken ca 5-6 ganger i løpet av natta og vil ha mat. Slik har det vært i tre uker nå. Begynte med grøt for tre dager siden, så jeg håper hun skal sove bedre når hun får en ordentlig måltid med grøt på kvelden. helt siden hun var nyføt har hun sovet ganske lite.

Skrevet

Mia legger seg nå snart skal bbare bade først og da sover hun til 9-10 i morra, kjempe deilig at hun sover hele natta! Men da er det ikke så mye soving om dagen, sover kanskje en halv time to ganger om dagen! Har ikke noe god rutine på måltidene, spørs når hun våkner så er det ca hver tredje-fjerde time utover dagn, blir fem måltider til sammen!

Skrevet

Min gutt er 3,5 mnd.

Han legger seg ca 18.30 og sover til 06. Da får han mat og sover videre til 08. Ligger å skravler i senga til 08.30, da står vi opp.

Han legger seg i vogna i 10.30 tiden og sover til 14. Sover en halvtime-time i 16.30 tiden igjen. Etter det er han våken til det er tid for å legge seg for natta igjen kl 18.30.

Er veldig fornøyd jeg :)

Skrevet

Glemte å si at han spiser kl 06, 10, 14, 17 og 18.30. Dette er ca tider da :) Spiser ca 900 ml i døgnet.

Skrevet

Å, misunner mange av dere som har babyer som sover!!

Min jente får gjerne pupp i 6-7-tida, og er jeg heldig, sover hun videre til 8.30-09. Deretter sover hun gjerne litt i 10-tida, 13-tida, 15-tida og rundt 17-18. Hun er vanskelig å få til å sove på kveldene. Men det største problemet er igrunnen at hun våkner hele tida!! Sover kanskje en halvtime, så hyl og skrik, så kan hun sove i noen minutter og så hyl og skrik igjen osv..... Aner virkelig ikke hvorfor!

På natta er hun veldig urolig, småvåkner natta igjennom. Skjønner ikke hva som skjer. :(

(Hun får masse mat (morsmelk) og virker fin i form.)

Jepp, gjett hvem som hyler nå etter å ha sovet i 10 min. Det er til å bli sprø av. ;(

Hovedinnlegger

Skrevet

Min likner din og miss Jones, så det er nok vanlig med de som ikke sover natta gjennom også.

Min våkner flere ganger om natta (klarer nesten ikke å si hvor mange ganger, er helt i ørska), spesielt ofte på slutten av natta.

Om dagen sover han en tre-fire dupper, ganske korte, alt fra 20 min. til 1,5 time. Har slitt fra starten av med at han sov lite om dagen og våknet med en gang jeg la han ned, men det er litt bedre nå. Må puppe mye i søvn. Har ikke innført grøt ennå, vil vente med det, men han får mme på kvelden av og til hvis han trenger det, da sover han litt lengre.

Skrevet

Forresten, hyggelig å se deg igjen, miss jones! :)

(Vi hadde jo noen samtaler inne seteleie-debatten)

Skrevet

Hele natten fra hun var 2 måneder.

Skrevet

Nei =0) hun er min men jeg kan passe henne for deg=0). Hun har arvet sin fars sovehjerte. Legger seg ved 22 tiden står opp ved 9 30 -10 tiden. Meget gretten når hun står opp men går raskt over etter litt mat og stell.

Skrevet

fra 18.30 til 06???? herregud det er altfor mange timer uten mat.ikke glem han er 3,5 mnd ikke 1 år.

Skrevet

Så lenge ungen legger på seg har det bra er det ikke for mange timer. Det "normale" er 12 timer i strekk. Tulla har sovet 12 timer i strekk siden hun var 2 måneder. Ha skryter masse av henne som hun sikkert gjør til alle. Går ungen ned får man heller gi litt mer på dagen men la ungen få sove i fred.

Skrevet

Gutten vår sov fra midnatt til 6-7 om morgenen fra bare noen dager etter han var født, så gikk det seg gradvis av seg selv mot tidligere leggetid. Da han var like over 2 mndr begynte vi å legge ham halv åtte om kvelden, og han sover til 6.30 om morgenen, spiser litt og sover videre til ni. Han har selvfølgelig av og til økedøgn med spising om natten. Nå som han har blitt så stor sniker jeg gjerne i ham en nattapupp før jeg legger meg selv for å sikre at han får i seg nok, men da sover han fint videre uten trøbbel :-)

Skrevet

hun legger seg klokken 1800 og står opp ca klokken 0600.

Før brukte hun og legge seg 1900, 'holdt' henne våken mot hennes vilje fra 1800 til 1900. Da sov hun bare til 0500.

Så etter at hun ble lagt når hun er stuptrøtt klokken 1800 sover hun mye bedre og sover helt til 0600.

Om dagen sover hun 3 lurer på 1-2 timer hver. Klokken 0800, 1200 og 1500.

Spiser helt faste måltider.

Skrevet

Han veier 7 kg og spiser 900 ml i døgnet, tror nok det går helt fint å sove hele natta uten mat da. Hadde vært noe annet om han ikke la på seg som han skulle :)

Skrevet

snuppa her står opp 8-8.30, får pupp og stell da:) sovner en time i 10-tida, mat igjen. en lenger dupp i 13 tida,(mat først) til gjerne 15-15.30, så mat igjen, blir trøtt i 18 tida, bades og mates og legges 18.30-19:)

men på natta suger synnøve mye bedre og lenger, sikkert fordi hun er halvvåken, så vi har natt-måltider kl 22, 02,04,06 og kl 08 når vi står opp. må skifte bleie i 4-tida, for da er den heeelt full, men sovner igjen med en gang!

hun har nok litt puppe-nekt på dagen, vrir seg unna og spenner seg, og sutrer, kommer nok ikke fort nok for henne...men håper det forandrer seg, så jeg får litt mer søvn om natta, blir ganske amputert og sliten..

det skal også sies at når vi er borte, så gjelder IKKE disse sove-tidene. hun er så inmari nysgjerrig å skal følge med på ALT, så da sover hun omtrent ikke, men sovner i bilen på tur hjem:)

vell, det var våre rutiner=)

Skrevet

Min er nå 3mnd og 16 dg og spiser som en hest på natta.

Legger seg engang mellom 1830 og 2030 på kvelden for så å våkne igjen etter 2-4 timer for pupp. Sover i 2-4 timer for pupp igjen hele natta så min sover lite synes jeg. Tror noen dette er riktig? Evig trøtt begge to når han våkner sånn på natta...Må hente han og legge han ned igjen og det er slitsomt å stå opp hele tida, jeg klarer ikke sove med han ved siden av meg heller...bare en sjelden gang når hverken han eller jeg enser at han er ferdig med spisinga ;) Heldigvis er gutten vår veldig blid og våken når han først har stått opp for dagen i 7 tida. Sover ett par gode lurer på dagen.

Ting var bedre før, da spiste han klokka 2300 og 0400 for så å sove til 0800...alt er bare kaos nå.

Noen som kjenner seg igjen???

Skrevet

Takk det samme Vona. :)

Går alt bra med dere? Går fint her, bortsett fra at vi er litt trøtte da...:)

Skrevet

Min legger seg 18.30-19.00, spiser ca 23.30, 04.00og 07.00, står opp ca 08.30. Noen netter hopper han over 23.30 måltidet, noen netter vil han ha mer. På dagen spiser han hver 2,5-3 time. Sover 2-3 timers lur på formiddagen, og 2 x 30min resten av dagen.

Skrevet

Min lille gutt sovner ikke før i 22-23 tiden, da sover han til 06-07, får en flaske og sovner igjen med en gang. Da sover han til i 11-tiden, noen ganger gjerne helt til 12.

På dagen vil han ha mat hver 3. eller 4.time. Han er flaskegutt som får nan. I tillegg litt grøt.

Når han står opp på formiddagen er han våken 2-3 timer før han sover et par timer igjen. Så tar han en liten hvil på ettermiddagen, tidlig på kvelden, som regel en times tid. Hvis han sovner tidlig en kveld ( skjer veldig sjelden ), som f.eks i 20.30 tiden, så våkner han rundt midnatt og vil ha mat, da kan det ta en times tid før han sovner igjen.

syns det er veldig greit at han er våken sammen med meg om kvelden, herlig å slippe å starte dagen kl 07 :)

Skrevet

Hm, spørs vel om du får lest dette...?

Joda, det går bra! Er travelt da. Har en 2-åring fra før (som går i barnehage, så det hjelper jo litt på stressnivået), og det er spesielt travelt når jeg har dem alene (pga samboers jobb) og begge trenger meg samtidig..... :-/

Hvor gammel er din eldste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...