Gå til innhold

Vonde kuler/områder

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med tette/trange melkeganger, spesielt på det ene brystet. Føler ikke jeg får tømt "kulene" skikkelig verker med pumping, massasje, varm dusj, varmepute eller når babyen suger. Har stort sett vondt hele tiden, men stort sett bare på et område (På ca 1-3 kuler, noen forsvinner men kommer igjen like fort). Har slitt med dette ganske lenge, og pumper ut maks 50 ml på det brystet (mot ca 100 ml på det andre). Resten av puppen er "slapp", blir liksom ikke spreng på samme måten som når jeg har spreng rundt kulene eller på det andre brystet.

Babyen min suger seg "mett" en gang på natten på det brystet, resten av døgnet blir hun fort utålmodig og må legge henne over på det andre brystet.

Pumper meg hver kveld etter at babyen har sovnet, og bruker da først varme, syntoxinon (?) og massasje. Det kommer som nevnt lite melk på det brystet, stort sett 20-40 ml.

Har iflg legen trøske, og vi tar mycostatin på 5 uken uten at det har hjulpet veldig (litt mot såre brystvorter, men fremdeles vondt i brystet, spesielt ca 5 min etter amming og i ca 15 min).

Kan dette være abakteriell brystbetennelse, evt noe annet? Evt noen som har noen gode råd.

Lei av å ha vondt, og blir nesten fristet til å kutte ut ammingen fra det brystet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6879528-vonde-kuleromr%C3%A5der/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ammer under dyna og dere er gode og varme, er det annerledes da? Det er noe som heter vasospasmer, det gir ofte forskjellige farger på puppen når barnet slipper, det er viktig å ikke gå varm-kald-varm. Du merker det kanskje også hvis du lener over dypfryseren for å finne noe nedi?

Det er MYE verre når jeg blir kald ja. Prøver å være mest mulig varm når jeg ammer og ellers, går konstant med store ullinnlegg i tillegg til engangs.

Hvordan forskjellig farge på puppen da, brystvorten eller selve puppen? Har ikke tenkt på det nemlig... Og hva gjør jeg for å sjekke om det er vasospasme og hvordan blir kvitt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...