Gå til innhold

samtale hvor lenge før termin?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker KS sterkt etterat den forrige fødsen endte med akutt ks. Men hvordan gå frem... Jordmoren jeg går til er meget negativ til keisersnitt, og vil heller gi meg tett oppfølging i svangerskapet, så jeg vurderer nå å gå til min fastlege å be han sende inn en søknad for meg til bærum sykehus.

Jeg er i 19 uke, hvor lenge før termin bør denne "prosessen"starte med søknad, samtale og venting.... Har inntrykk av at de fleste først kommer inn til en jordmor (som ikke er en god erfaring), og deretter muligens lege senere, som ofte er mer positive til KS...

Noen gode råd???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6879325-samtale-hvor-lenge-f%C3%B8r-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var vel omtrent halvveis i svangerskapet da jeg tok dette opp med fastlegen. Han sendte henvisning direkte til sykehuset og det tok vel en uke før jeg fikk brev fra sykehuset med time 3 uker senere. Etter samtalen med jordmor på sykehuset gikk det ytterligere noen uker før jeg fikk time hos lege (overlege).

Du har jo god tid ennå, men jeg tror jeg ville tatt dette opp med fastelegen på neste time. Ukene går jo fort og skal du legge inn litt ventetid også, samt beregne minst to runder på sykehuset så nærmer du deg fort uke 30.

Bare et tips, skriv ned dine argumenter og gjør fra første stund oppmerksom på at du kjenner godt til ulempene ved ks, og at du på ingen måte ser dette som en enkel løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...