Gå til innhold

hEILT UTENFOR TEMA. mEN TA EN TITT HER.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skal sette opp budsjett for 2007, nå skal jeg ha perm ett år til, det blir hardt økonomisk, men det er vel verd det for å være hjemme ett år ekstra føler vi.

Barnet vårt blir 1 år i desember.

Det jeg lurer på er følgende:

Hvor mye bruker dere på MAT hver uke/mnd?

-Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn, er 1500 pr uke mye?

Hvor mye har dere til klær, bensin, og alle sånne "utenom" ting?

Skjønner om noen ikke vil svare, men jeg hadde satt stor pris på tilbakemeldinger.

Vær gjerne anonym, det er jeg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns ikke 1500 høres mye ut. Tror ikke vi har helt oversikten på hva vi bruker, det er sikkert lurt det du gjør.

Skrevet

Jeg bruker bare bilen frem og tilbake til byen, og sånne "små ting" og jeg fyller 700 kr på 1 1/2 mnd

i tilllegg må du huske på:

strømregning (er jo veldig individuelt)

kommunale avgifter

veiavgift

telefonregning

internett

tv-lisnens

parabol

er vel det jeg kommer på.. klær går det ikke mye penger på..og 1500 på mat i uken er ikke urimelig (da regner jeg med såpe, bleier vaskemiddler ol er med i prisen...

koselig at du skal få være hjemme et år til:) slik skal vi også ornde oss..men jeg tar noe skole hjemmeifra, så jeg får litt stipend..så her jeg nettopp ordna meg kveldsjobb et par kvelder i uka:o)

Skrevet

Og så må du huske på at kanskje lånerenta stiger....

Forhåpentligvis ikke så mye på ett år, men sett av litt ekstra...

Skrevet

vi setter av 3500 i mnd til husholdning, så jeg syns 6000 hørtes veldig mye ut. klær kjøper jeg sjeldent. har brukt 1200 klær etter fødselen fordi jeg ikke hadde nok klær som passet lenger og måtte ha noe mer ammevennlig. men nå blir det lenge til neste gang, og måtte ha gordtex sko til vinteren. = 1000kr.

har ikke vært så mye kjøring etter lille gutt ble født. regner med at vi bruker ca 600 i mnd nå når jeg ikke jobber (jeg som kjører til jobb vanligvis) mannen tar buss eller går til jobb.

Skrevet

Godt råd, i alle fall:

Hvis du skal være hjemme et år ekstra... Sett av så mye penger du kan disse månedene før du "mister" inntekten din... Kan være kjekt å ha litt i reserve! :o)

Skrevet

1500kroner i uka til mat og sånn...

Hjelpes. :)

vi bruker ca 500kr i uka vi på mat og slike ting og ca 160 kroner mnd på bleier..

Og vi har da alt det vi trenger. To voksne og ett barn.. og en hund:-)

Skrevet

Hvordan greier du det Marita....??

2 voksene og 1 barn + en hund.............500 kr pr uke til mat og sånn?

Hva spiser dere til middag iløpet av en uke?

Hva spiser dere av pålegg?

Hva drikker dere?

For dersom dere greier dere med det, ja da vil jeg vite HVORDAN......

For her blir det nesten altid mellom 1000 og 15oo når vi handler på fredag.

Da handler vi for en hel uke, dvs melk/juice/kaffe, alle ingredienser til 7 varierte og gode middager. Frukt og grøt\nt for en uke, nok pålegg for en uke.

Ett ukeblad, og innimellom grønnsåpe, balsam, og barberhøvler ol....

Skjønner ikke hva vi gjør galt jeg da, dersom vi egentlig kunne greid oss med 500.....woow, dere er jammen flinke......

Må si jeg er ikke så lite imponert.

Men PLIIIIIS fortell meg hva det står på handlelista di, hva dere spiser og drikker i løpet av en uke, for dette vil jeg også lære....

På forhånd TAKK.........

Forventningsfull hilsen fra:

Skrevet

He he. er ikke så vanskelig.. Vi har lagt oss til denne vanen da vi en stund ikke hadde all verdens med penger.. Og da har vi fortsatt med det..

Vi handler inn så vi har til middager hele uken, brød og pålegg

vi spiser sånt som:

fiskeboller i hvit saus med poteter og gulerøtter

hjemmelagde kjøttkaker, poteter, hjemmelaget saus og grønnsaker,

gryteretter

koteletter, poteter, saus og grønnsaker

lapskaus og pytt i panne

tomatsuppe og pannekaker

i helgene pleier vi å spise biff eller svin indrefilet (på lørdager) og ja så går det litt ferdig pizza

Vi handler mye på rema 1000, men brød kjøper vi på meny for der har de sånn ferskt brød.

Av pålegg går det ost, leverpostei, falukorv( pleier å be svigers ta med fra sverige), egg og bacon, bare egg. syltetøy osv..

vi drikker vann, juice og brus. (kjøper bruskasser på meny)

Marcus spiser grøt og der har vi en pakke i en uke ca. middag brukte jeg tidligere ca en hundrelapp på for å kjøpe inn ingredienser til og lagde selv.Da hadde jeg middager lenge.. Nå spiser han mye av det samme som oss.. Og så handler jeg frukt og sånne ting.

Bikkja spiser mye matrester og tørrfor. (han er ikke veldig glad i bikkjemat, )

Høres sikkert rart ut.. men vi setter altså av 500 kr uka til mathandling og det holder.. skriver handlelapp og kjøper ikke de dyreste merkene..

Fungerer helt greit.. Det er klart det hender vi skeier ut og handler over budsjett også, men ikke ofte.(var verre før,da måtte vi bare holde oss strengt til budsjett :)) Og så får vi svigers til å ta med litt karbonade deig og bacon fra sverige når de er der..

Å ja.. vaskemidler og slikt.. bruker blenda og comfort til klesvask, og sun til oppvask.Dette er ikke noe jeg kjøper mer enn en gang i mnd ca.. i dusjen er det sunsilk og slike merker(dette pleier jeg kjøpe inn når det er tilbud og det er det ofte)

He he. vet ikke om du ble noe klokere jeg. Men sånn er nå hvertfall ståa..:-)

Skrevet

Det høres jo flott ut, men jeg fatter ikke at det går ann....men jammen skal jeg prøve.

Takker for tips!!

Litt klokere vaffal.

Skrevet

Hvis du vil spare men synes det er vanskelig så har jeg et tips..

prøv et par ganger å gå i matbutikken med kalkulator.. Regn sammen alt du handler.. Da får du på en måte litt tøyler på deg.. he he..

Det verste er at etter å ha skrevet her og snakket med ei venninne om det så hørtes det nesten rart ut.. men det er nå fakta da.. he he

Skrevet

Sorry, men denne kjøper ikke jeg, 2 voksne og 2 barn som spiser slik dere gjør, og bare bruker 500 pr uke?

Nei, den får du dra lenger på landet med gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...