Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Kan Nestles Kornblanding med spor av melk gis til barn med melkeallergi. Sønnen min har fått mer eksem og er sår i rompa etter inntak av denne grøten.
mam2gutr Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Sønnen min kunne spise de med spor av melk, men hvis du merker forverring av eksemet etter inntak av dette, ville jeg ventet et par uker før så å prøve igjen. Vi ble "svenskehandlere". I Sverige har de flere ulike typer uten melk. Har også hørt at de skal ha noe på helsekostbutikker.
allergibarn Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 jeg sendte mail til Nestle og fikk følende svar; "Som du skriver så kan det være spor av tørrmelk i grøtene våre uten melk da disse produseres på samme linje som grøter med melk, men de aller fleste barn med melkeallergi kan bruke de likevel. Maskiner og utstyr blir selvfølgelig grundig rengjort mellom hver produksjon, men spor kan likevel forekomme (en såkalt Carry over effect). Vi merker derfor med "Spor av tørrmelk" i hht. "Forskriftsveileder- Merking av næringsmidler " fra Mattilsynet. Våre grøter uten melk brukes også til allergiske barn på Voksentoppen Astma-og allergisenter. Når dette er sagt, så er det klart at mengden av spor av tørrmelk og størrelsen på porsjonen vil kunne spille en rolle for en evnt. reaksjon hos et hyperallergisk barn".
Mari26 Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Snuppa her tåler ikke de grøtene med spor av melk, så vi bruker Holle grøter fra helsekosten. Finnes i ris, spelt, fullkorn og hirse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå