Gå til innhold

Bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjennetegner det?

Får innimellom sånn stråling fra øverste rompeballe og nedover noen ganger.Særlig når det blir press på det ene benet mitt..

Det blir bare mer og mer av det.

Er veldig ubehagelig og litt vondt.

Er bare den ene siden.

Kan det være bekkenløsning på vei siden det blir mere mere av det,eller er det rett og slett bare strekking av en sene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å svare på om det er bekkenløsning eller ikke, men om det blir mer av det etterhvert kan det nok være det ja. Personlig har jeg vondt i "skjøten" mellom overkropp og lår, og det kjennes ofte som om jeg er veldig støl etter trening.

Desverre blir det ikke noe bedre utover i svangerskapet, så det er viktig at du lytter til kroppen din, og kutter ned på trening osv. hvis det blir verre.

Lykke til!

Skrevet

Bekkenløsning kan ein kjenne forskjellig, noen kjenner det i lysken, andre i ryggen og andre inne sete og nedover slik du beskriv det... Høres ut som det er bekkenløsning på gang ja...

Skrevet

Er i samme situasjon, kjenner bare litt smerter på venstre siden (korsryggen og nedover) og særlig når jeg skal reise meg frå sengen.. Tror kanskje det kan vere yogaen som har initiert dette, men er usikker. Håper bare det går over, for er bare i uke 16. Håper det berre er en strekk eller noe.. men vet ikke...

Skrevet

SpringBaby; vær forsiktig!

Jeg sitter nå med bekkenløsningen fra helvete, kan nesten ikke røre meg (uke 29).

Trente yoga og ballett altfor lenge etter at jeg hadde kjent de første smertene....dess verre det blir, dess tidligere kan det komme i neste svangerskap, og dess lenger kan det ta før du kan trene etter fødselen.

Kanskje ikke det dere ønsker å høre, men trøsten er at det bare er for en liten periode i livet, og at vi kan ligge på sofaen med god samvittighet!

Skrevet

Tusen takk for tips Anonym, droppet faktisk Yogaen i dag fordi smerten er alltid mest intens etter trening. Hjelp, er det noe jeg kan gjøre for å "reparere"? Håper det ikke blir verre, klarer fint å drive med "power walking" fortsatt og håper jeg klarer det hele svangerskapet.

Synd at dette ikke blir opplyst om, trodde yoga var "safe"... vel, lykke til videre i ditt svangerskap, du er jo over halvveis :)

Skrevet

SpringBaby: Bare hyggelig, du!

Lytt til kroppen din med store ører så går det nok bra!

Gå-bevegelser er bedre enn hofte-rotasjonsbevegelser iallefall. Bedre å gå på mykt underlag (skogen) enn på asfalt.

Medisin: Ta det rolig, gjør minst mulig! var iallefall det legen min sa til meg..Begynner å vende meg til det nå, og det er faktisk ikke så verst...

Skrevet

Jeg har det å¨akkuratt samme måte som deg kjenner stikking ned over rumpa på en måte. Jeg prøver å gjøre de samme tingene som jeg alltid har gjort både på jobb og hjemme. Jeg er bare 12 uker på vei.

Skrevet

kan nok kanskje være bekkenløsning du begynner å kjenne til...

jeg er sykmeldt pga bekkenløsningn nå, og har vært det i 1,5 mnd kanskje... jeg fikk problemer med isjas nerva i venstre side. så når jeg hadde vært på jobb, så klarte jeg nesten ikke å gå....hinket rundt som en skadeskutt kalv:) ble verre når jeg hadde ligget på sofaen etter jobb og skulle opp og stå igjen...for da hadde jeg liksom stivnet, og alt ble inni h****** vondt! de siste dagene på jobb, haltet jeg halve vakta, for det ble så vondt...så da ble jeg sykmeldt,heldigvis! orker ikke å ofre helsa mi for dette her. hører skrekk historier om de som sliter i laaaange tider etter fødselen med bekkenløsning, nettopp fordi de ikke lyttet til kroppen, men pusha seg alt for langt og lenge....skal kose seg som nybakt mor da, ikke ha store smerter som kanskje kunne vært unngått! så da går jeg her hjemme og lengter på jula:)

Skrevet

jeg og har skikkelig vondt i venstre ben.. fra rumpeballen og nedover foten. trudde det var bekkenløsning jeg og, men jordmor sa det var ischias (*tror det skrives sånn) det er vist en nerve som er i klem ell noe slikt.. hvis du har vondt hele tiden men i ulik grad da er det bekkenløsning, men ischias kommer og går som den vil og kan være veldig vond til tider.. merket dette først tidlig i svangerskapet. nå kommer det når det vil, ganske ofte egentlig og etter jeg har gått mye ell beveget meg mye.. håper dette hjalp deg litt ivertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...