Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hallo! Noen her som vet hvordan det er å ta seg et glass vin på kvelden etter at jeg har gitt siste måltid? Er det fortsatt i melka på morgen da? Og i tilfelle hun reagerer på det, hvordan reagerer hun? vondt i magen? Håper noen kan svare:)
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 samme alkoholnivå i melka som i mors blod.... så om du tar ett glass vin eller to på kvelden kan du fint amme dagen etter..
mamma til fire små Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 mener jeg du trygt kan gjøre ja! jeg gjør ihvertfall det. enten ett glass vin, eller en pils. bare å vente et par tre timer, så skal det ikke være farlig;o) hvis hun reagerer så er det nok luftsmerter som er vanlig tenker jeg. kos deg du!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Hei Hei! Jeg har ofte kost meg med et glass vin eller en øl om kvelden og jeg er oppe flere ganger om natta og ammer. Vi har ikke merket noe til det, men du får prøve deg fram. Går nok bra skal du se!!!
Luca Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er ganske svart/hvit når det gjelder amming og alkohol, så har holdt meg unna det sålenge vi har holdt på men nattamming. Men nå er lillesnupp avvandt på det, og får siste pupp kl 1830 og sover da til neste morning(vel, 0600 er vel neste morning kanskje) Og jeg har såvidt begynt å ta for meg av vinens gleder(2 ganger hittil da, men er ihvertfall igang:-) og hadde ikke hatt problemer med å drikke et glass eller 3 på kvelden og ammet morningen etter.
Fantorangen Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Noen som husker hvor lenge en burde vente etter antall mengde da? Hva viss man tar mer en et glass, bør man da pumpe seg etter 3 timer? Skal i bryllup om et par uker, fullammer og hadde vært greit å kunne drikke til maten uten å tenke på "kun et glass" f.eks...
mamma til fire små Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 tror nok du kan drikke til maten og gi pupp neste morgen. men har du planer om ta en fest, ville jeg ha pumpet i forkant og heller gitt det til forkost. så pumpet og kastet den melken.
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Et glass vin eller øl er ute av kroppen etter 2-3 timer. Det er en misforståelse at det hjelper å pumpe seg og kaste melken etter at man har drukket. Så lenge man har alkohol i blodet har man det også i melken. Så har man pumpet litt mm på forhånd eller har litt mme i bakhånd for sikkerhetsskyld, kan man trygt ta seg et par glass på kvelden etter å ha ammet. Det gjør i alle fall jeg en gang i blant )
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 det er mindre alkohol i melka enn i blodet. Ingen fare å drikke litt på kvelden, for så å amme på morraen igjen. ingen vits å pumpe for å kaste.. når du kan kjøre bil, kan du amme, fikk jeg beskjed om av en amme hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå