Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hei alle sammen.Jeg er mammaen til Andreas og han er 2 år og fem månder.Det siste halve året har det oppstått en del vanskelige situvasjoner å takle for meg og Andreas.Viss han ikke får ting helt som han vil eller må gjøre ting på vår måte så blir han kjempe sint!Han begynner å hyle å slå etter meg.Samme hvordan jeg forklarer han eller prøver å lede han bort i fra den utrivelige situvasjonen så ser det ikke ut til å ha noe effekt i det hele tatt.Her om dagen var vi på kjøpe senter .Der oppstod situvasjonen fordi han ikke ville leie mammaen sin i folke mengden ,noe jeg skjønner,men det endte opp i full protest og hyling halv veis hjem til dit vi bor.da han begynte med hylingen på kjøpe senteret tok jeg han under armen å reiste som sagt hjem over.Er det noe som har noen gode råd på hvordan mann takler så sinte barn?
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Huff, så trasig når det blir sånn! Min gutt er 2 år og 1mnd og heter også Andreas:o) Han har heldigvis ikke de store trass og sinne reaksjonene... enn så lenge da. Men han kan gråte litt om han ikke får viljen sin der og da, men det går veldig fort over da. Tror det beste er bare å ta han "under" armen å gå ut fra butikken, det værste du kan gjøre er å gi etter.. da har han deg rundt lille fingeren! De er noen luringer disse små. Ellers så har jeg ikke så mange gode råd å komme med, siden jeg enda ikke sliter med det. Men håper du får klokelige svar fra Andre. Lykke til med din lille Andreas da:-) Stå på, du klarer dette.
Gjest thricane Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 jeg har ingen gode råd. ville bare legge til at jeg har en på 2 år og 6 mnd som kan få lignende utbrudd. han er sta og viljesterk, er sent utviklet i språket, og derfor umulig å forklare noe som helst når han blir skikkelig sint. han kan fint legge seg ned på gulvet og hyle ut sin frustrasjon. derfor unngår vi å være alene på butikken med ham om han enten er trøtt (eller vi), eller vi har mye vi skal handle. da er enten begge med, eller han er hjemme sammen med en av oss. slik at den ene kan uforstyrret gjøre seg ferdig med handlingen, mens den andre tar han med ut i bilen. jeg tror litt humor i hverdagen kan hjelpe for oss som foreldre i hvert fall. når han legger seg på gulvet og hyler, så kjefter vi ikke, men prøver å holde humøret oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå