Gå til innhold

Også akkurat fått positivt svar! :-)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Er en tysk jente som bor i Oslo og har akkurat i går fått positivt svar - jeha - er gravid jeg! Lurer nå om hvordan det går videre med meg. Er min første graviditet og er jo ikke norsk, kjenner ikke norske veier - hvis dere skjønner. Jobber har siden ett år, gifter meg nå om tre uker, men lurer litt om hva må gjøres nest. Skal sikkert ta kontakt med fastlegen min, ja, men hva skjer da? Er det fastlegen som undersøker meg? Hvordan finnes ei jordmor? Er det noe "gravide jenter kritser", jeg kan treffes og høre litt om fremgangen???

Har så mange spørsmål...

Håper dere har det bra!

Har forresten en ganske ordentlig følse i magen, føler meg - hm, hvordan sir man - som en ballon og har det vondt i korsryggen. Puppen er følsom, men det er egentlig alt.

Ønsker dere en fin kveld!!

Tinkabella

Fortsetter under...

Det er legen din som tar den förste testen og konstanterer at du er gravid, ja. Også tar han blodpröver og gynekologisk test förste gang(og bare förste gang heldigvis). Etter hvert hjelper han deg med å henvise til jordmor på den helsestasjonen du hörer til evnt på et sykehus somhar poliklinikk, så du trenger ikke styre med det selv.

Selv er jeg i syvende uke og kvalm, skal ha tredjemann i juni 07.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...