:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 hvor kjøper man det om man aldri har kjøpt det før?? hm.... lønner det seg og kjøpe dyre eller har det ikke så mye og si?? å amme innlegg i ull hvor selger de det?? hvordan er det og ha ullet rett på kroppen?? klør ikke det?? takker for alle svar
Tullemor til 2 Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Amme-bh har de på Baby-shop, Rudo og som regel på steder de selger mamma-tøy. De billigste (like bra!) kjøpte jeg på Sparkjøp sist. Kjøp heller flere billige enn 2 dyre, for å si det sånn. Du må regne med å måtte skifte en del. Amme-innlegg i ull har de de samme stedene. Usikker på om de har det på Sparkjøp. Tror kanskje Bogerud har. Ellers har jeg sett det på en av reklamene på Bim... Jeg brukte engangs-innlegg under ull-innleggene sist pga mye lekkasje. Ellers måtte jeg hatt hundrevis av ull-innlegg. De koster jo litt, da. Men de klør ikke.
* mamma til 2 prinser* Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 jeg har kjøpt meg amme bh fra triumpf,(fåes på cubus o.l.)og en annen som jeg har kjøpt på nettet..vil legge litt penger i en god amme bh,for du blir jo gående med den veldig mye,og om natten også..så det er vel det som er hovedsaken for min del,at den er god og behagelig å ha på. har kjøpt ull ammeinnlegg på nostebarn.no, synes de var veldig behagelig mot huden,syns ikke de klør i det hele tatt:) Har jo ikke født enda,så helt sikkert kan jeg vel ikke uttale meg,men jeg har prøvd å hatt dem på,og det var mykt og behagelig...noen legger også vanlig ammeinnlegg utenpå ull ammeinnleggene,hvis de lekker og slikt,så jeg har kjøpt en pakke for sikkerhetsskyld:) lykke til..
Maisie Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 AmmeBHer har de vel i de fleste butikker der de selger undertøy og mammatøy. Tror ikke prisen har så mye å si, du må selv finne en som du føler deg vel i. Ammeinnlegg har de på apotek og der de selger babyutstyr. Ikke sikker på om de har ammeinlegg i ull på apoteket. Har ikke prøvd mine ennå, men tror ikke de klør. I så fall er det bare å ha noen engangsinnlegg eller bomullsinnlegg under dem. Prøv deg fram der og.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2006 tusen takk :-) da skal jeg ut og handle i morgen :-) hi hi.. litt rart og skulle handle ammebh. blir altid så flau når jeg skal spørre om hjelp til sånne ting.
Tiddelidu Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Ammeinnlegg i ull fåes kjøpt både på apotek, sparkjøp og barnebutikker. Kjøpte også to par på ullrik.no, men de ble veldig løse i fasongen etter vask. Disse kan imidlertid vaskes på 60grader, noe som anbefales pga bakterieoppvekst. Jeg liker de fra sparkjøp best. Vasker de også på 60 grader, selv om det står 40 grader på de. Halve prisen av Ullrik sine, og fortsatt fine i fasongen.
hønsemor Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Sparkjøp har billige ullinnlegg. 50 kr paret og da gjør det ikke noe om de blir ødelagt. Sånn tenker jeg.
CiljaS Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Hvor store er de fra sparkjøp? Tenker å bestille men det står ingen størrelse på dem...
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Har du "normal" bh-størrelse får du tak i amme-bh i de fleste butikker som fører undertøy. Det er relativt rimelig, og en kan gjerne ha noen forskjellige å variere med For min del var det umulig å få tak i 80-85 F andre steder enn i spesialforretninger, og selv om 650 er litt i meste laget for en BH så hadde jeg ikke mye valg... Personlig foretrekker jeg MED spiler, fordi jeg har såpass store pupper at spileløse bh'er ganske enkelt ikke gir nok støtte til de tunge brystene. Men mange venninner av meg som har mer normal puppestørrelse, sier det er bedre for dem med spileløse. Jeg anbefaler at du prøver noen forskjellige før du bestemmer deg. Et godt tips er å prøve litt forskjellig, men kun kjøpe en eller to før fødsel. Det er nemlig litt vanskelig å beregne akkurat hvor store puppene blir når melka kommer, så det er lurt å vente til 2-3 uker etter fødsel før du handler inn resten Når det gjelder innlegg, har jeg fått i tips å bruke engangsinnlegg innerst mot huden hvis jeg lekker mye (og det gjorde jeg sist!!!) og ull-innlegg utenpå for isolasjon. Lykke til!
Mille-k Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg synest disse engangsinnleggene i papir var ekle... Jeg fikk ett tips om chicco ammeinnlegg (selges på apotek) av en venninne. De skal ligne på bleier og har en fantastisk oppsugingsevne. Jeg har tenkt å prøve de under ullinnleggene. Etmust når man får barn i den kalde årstiden.
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Papirinnleggene varierer veldig! Natusan sine var helt forferdelige, mens de fra avent var kjempegode, syns jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå