Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg hadde en skikkelig TØFF fødsel for 3 uker siden...presset veldig leeenge, og var nærmest "ødelagt" fremme og bak der... Jeg vagget som en and i 2 uker...har nå begynt og bli ganske normal igjen men sliter med 1 ting...når jeg skal på do for å gjøre nummer 2..så gjør det så sinnsykt vondt...føler jeg ikke klare og trykke ut noe bæsj rett og slett...hva skal jeg gjøre? tenker på å dra til legen...men hva kan han gjøre med det? medisiner? noen som vet / har det på samme måte? Veldig takk nemelig for svar!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Hadde noe av det samme. Hvis jeg tok i litt føltes det om jeg holdt på å kolapse der nede. (Nesten som å føde igjen). Det gikk heldigvis bedre etter noen uker. -Uten noe hjelp. Men det er lurt å drikke masse vann + gjøre knipeøvelser! Shit happens ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Gratulerer med ny baby! Jeg hadde mye vondt for å gjøre no 2 etter fødselen jeg også, jeg presset nesten 1 time og fikk en veldig stor hemorroide som skom ut og det var veldig vondt, jeg ble anbefalt av legen å kjøpe Dulphalac på apotek og drikker mye av den. Jeg fikk rennende avføring og det var ikke vondt i rumpa. Kontakt legen din og hør med hxn! Lykke til! Det ordner seg nok!
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Hei Hadde det på samme måte etter å ha klemt ut min 4,8 kilos datter! Jeg dro på apoteket og kjøpte Lactulose å drakk noen dager, myyyyyye bedre å gå på do da! Myker lixom opp avføringen...Løp og kjøp!! Blir snart bedre!!
Petrine C",) Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg og hadde det slik... Jeg var så heldig å hadde fått hemorider... Jippi,, Var helt jævlig, fødsel hver gang jeg måtte på do.. Fikk hemoride medisin på resept, forsvant da. Det finnes både i krem og stikkpiller. Husker ikke hvilken av de det var, men den ene av de var reseptfri.. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Biola er også godt og mageregulerende. Ellers vil jeg anbefale alle grønnsåpebad etter fødsel. Kjøpes på apoteket. sprut noen dråper i lunkent vann og sett deg i et vaksevannsfat noen minutter eller så lenge du har tid (noen sekunder før babyen hyler hjelper også :-)). Det gjør at sår heles og lindres mye fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå