Petronellapia Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hei hei Bare lurte på om dere har tenkt på hva dere skal ha med dere på fødestua, den berømte "bagen"... Jeg har med litt klær til ungen, klær til å dra hjem med og bilstol. Ellers undertøy, joggedress, t-shirt, CD, lester, bok, varm genser, sjokolade, mobil og digitalkamera. Noe dere savnet da dere var på sykehuset? En skal jo ta med seg minst mulig også sier de..
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg tok med ei lita notisbok, penn og blyant. Syns det var veldig nyttig å notere ned mine opplevelser og spørsmål med en gang jeg Sko til turen hjem hadde jeg helt glemt, det måtte gubben ta med. Det kommer jeg til å pakke denne gangen. Sist hadde jeg 2 nr større i sko da jeg ankom sykehuset enn da jeg dro, pga vann i kroppen. Jeg anbefaler også deodorant (man svetter MYE rett etter fødsel og den første tida når man ammer) og personlige toalettartikler som dusjsåpe og sjampo. Sjokolade og sånt sender jeg gubben til å kjøpe i kiosken på sykehuset
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Xylocain bedøvende salve (fåes reseptfritt på apoteket). Smøres på underliver ca fem minutter før toalettbesøk, og det lindrer veldig dersom du har blitt sydd... Fikk dette utlevert av lege etter operasjon i underlivet (etter forrige fødsel).
vims-74 Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Mobillader og evt ekstra batterier til kameraet Også har jeg fått tips om å ta med ammeinnlegg og komfortable klær til å amme i
Fikk nr to i desember Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er veldig glad for at jeg husket lebepomade, tørr luft på sykehuset! Nå har jeg fått tips om å ta med meg energidrikk, og det må være det beste tipset jeg har fått. Sist tvingte de i meg saft, og jeg er ikke særlig begeistret for det, og det fristet i alle fall midt under fødselen!
Vifikkiaugust Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg kommer nok til å ta med slippersene mine, morgenkåpe, ei behagelig joggebokse, noen store t-skjorter og tjukke sokker. Også et par fine cd'r som jeg kan høre på under fødselen. Har problemer med å velge hva jeg skal ta med som hentesett til ungen, så det spørs om ikke pappan må ordne med det når vi ser hva kjønnet blir.
Tiddelidu Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Bordspeil, drikkeflaske, lypsyl, neglfil til beibi, lue og sokker til han. Egne bodyer til beibi. Ha med litt energigivende snæx, og energidrikke. Gode truser, slippers til dusj, penn og papir. Ellers gode, løse bukser t-skjorter.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 jeg syntes folk tar med seg mye jeg mye rart også. jeg kommer til å ha med en joggebukse til meg noen t- skjorter bh- type amme. en genser. leppomade, var så tørr på leppene sist. shampo og balsam hårbørst og lotion. mobilen. sokker. kommer egentlig til å bruke sykehusskjortene men ha på meg litt tøy når jeg får besøk. mannen min kommer til å stå for videokamera og kamera.til fødselen. så kommer han til å ta med hjemmreise tøy til oss begge den dagen vi skalreise hjem. da har han selvfølgelig også med bilsetet. når det gjelder truser bruker jeg sykehusets engangs truser blødde mye sist og brukte jo bind gidder ikke ødelegge mine egne truser de dagene der. og skulle jeg få bruk for noe mer så henter mannen min det hjemme. sist glemte jeg alt og han måtte pakke baggen for meg dagen etter det gikk helt fint. når det gjelder blader ol. så hadde jeg ikke overskudd til å lese noe sist. desuten var jeg så betatt av nurket at jeg ikke tenkte på at jeg kunnelese på noe.
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Bordspeil? Neglefil til baby? Bodyer? På sykehuset vi skal føde så får knøttet alle klærne det trenger mens vi er der, trenger først klær når vi skal hjem. Men jeg understreker at lypsyl er viktig!!!
Maisie Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Hva skal du med neglefil til baby? Han/hun blir vel ikke født med så lange negler at du blir nødt til å file dem?
marguritten Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 hårstrikk..hehe.... det manglet jeg sist gang. hadde lyst å rive av meg håret under fødselen, det var jo bare i veien.
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Med tre timers kjøretur til sykehuset så tror jeg det er en fordel for meg å ha pakket på forhånd ikke bare bare for gubben å kjøre hjem og hente det jeg skulle mangle.. hehe... Forøvrig enig med anonym her - lesestoff var vel det jeg hadde aller minst bruk for sist. Men skulle man plutselig få noen minutter til å lese så går det jo an å skaffe noe fra sykehuskiosken.
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Jo barn kan bli født med lange negler, datteren min kloret seg så veldig på kinnet at hun har arr etter det ennå... og nå er hun 4 år... men jeg tar med sånne små hvite bomullsvotter jeg da...
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 joda, mange knøtt blir født med lange negler, og det er fort gjort at de risper seg opp. Men det er da mest vanlig å rive eller klippe dem av - ikke bruke neglefil?
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 29. oktober 2006 #16 Skrevet 29. oktober 2006 Synes det var vanskelig å rive de små neglene jeg da... prøvde med neglsaks også, men det gikk ikke... Så nå blir det i hvertfall votter på min baby...
selfangerkjerringa Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 har brukt negleklipper til datteren min jeg, fra første stund. Fikk ikke til verken riving eller med saks. Og pappa'n ga klar beskjed om at det var MIN jobb fordi han rett og slett ikke turte, hehehe
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 Det skjønner jeg , for de er jo så bitte små de fingrene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå