Gå til innhold

"Tette melkeganger" noe som heter det...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg opplevde da lillegutt var mellom 1-2 uker, at det var et hardt ømt område på yttersiden av venstre bryst. Han sugde og sugde på brystet uten at det løste seg opp. Tror det var en tett melkegang. Jeg var litt rød i huden der også. Det hjalp å massere området mens jeg ammet. Dusjet også i varmt vann mens jeg masserte. Til slutt løste det seg opp. Dersom det ikke hadde gjort det hadde jeg nok fått brystbetennelse

Skrevet

Utrolig viktig å få tømt brystet slik at kulene forsvinner. Jeg har fått feber dersom kulene ikke har forsvunnet, så om det har gått over til brystbetennelse er jeg ikke helt sikker på, men vondt er det i allefall. Masser brystet lett innenfra og ut, viktig at man ikke presser på brystet.

Skrevet

Takk for svar!

Lurer på om jeg kan ha det?...spesielt den ene puppen.Snuppa har vært sint på den fra hun var ca 3 uker.(hun er 7 uker i morgen)

Siste ca 14 dagene har hun fått mme pga lite vektøking og fordi hun blir så sint på brystene mine.

Kjenner nå at det begynner å bli vondt.Har prøvd å pumpe meg,men det er ikke lett. Har lagt merke til at på den ene puppen er det kun en stråle som kommer,om det kommer noe i det hele tatt.

Så jeg må altså masere brystene mine for at det skal bli ok igjen?Snuppa vi ikke ta puppn lenger(fordi hun ikke får noe spes ut) så ingen hjelp i det.

Skrevet

etter amming/pumpin så skal puppene være myk over det hele. klem litt på de og kjenn godt etter. er det klumper, så varm de opp med rispose eller en varm dusj. stimuler bystvorta, sånn at du får åpna "krana" og maser deretter over kulene/klumpene. så kan du trykke ut klumpen med finger tuppene og på den måten håndmelke brystet tomt. ved neste amming maserer/stryker du over klumpene i retning av brystvorta fra du hører at barnet svelger. og skal helst tømme brystet hver andre time på dagtid, og hver tredje på natt, til du har blitt bra. skummelt om det utvikler seg til brystbetennelse. det er absoøutt ikke til å anbefale;o)

Skrevet

Det første du skrev skal jeg prøve! Ammer ikke mer,så det får jeg ikke prøvd ut.

Men takk for utfyllende svar! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...