Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har nå gått sykmeldt i nærmere ett år p.g.a ryggproblemer. Begynte nettopp å jobbe halvt igjen, altså 50% sykmeldt. Ser nå at jeg kanskje ikke greier mer enn halv stilling i første omgang. Og da har jeg forstått det sånn at alternativet er å gå over på 50% m rehabiliteringspenger når de 52 ukene m sykpenger har gått. Legen mener at jeg vil komme tilbake i full jobb etterhvert, men at det kreves tid og trening. Men så prøver vi nå å bli gravide, og da har jeg hørt at rehabiliteringspenger ikke gir grunnlag for fødselspenger? Beregnes det da ett gjennomsnitt av siste tre års inntekt, eller får jeg bare fødselspenger lik min 50% stilling? Kan noen gi meg svar...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6876955-50-jobb-50-rehabilitereing/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #2 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvem kan få fødselspenger Du kan få fødselspenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Dessuten må du ha omsorgen for barnet, og ikke være i arbeid. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt sykepenger fødselspenger svangerskapspenger adopsjonspenger dagpenger under arbeidsløshet Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være lønn fra arbeidsgiver under utdanning ventelønn avtjening av militær- eller siviltjeneste Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med. En graviditet er en stor belastning på ryggen så det er kanskje lurere å vente med det til du er bedre. Eller snakk med legen din om det først. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6876955-50-jobb-50-rehabilitereing/#findComment-6885971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå