Gå til innhold

HALSBRANN!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd mot halsbrann? Hva bør jeg spise, ikke spise? Hva hjelper når jeg har fått halsbrann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør holde deg klar sterk krydret mat ihvertfall. Har du først fått halsbrann kan du prøve med lovehearts, kald melk, eller mandler. For meg fungerte lovehearts best av alt...

Lykke til

Skrevet

Love Hearts er genialt og godt!

Skrevet

Mitt beste tips er å røre ut en teskje natronpulver i et glass vann.

Skrevet

Jeg kuttet brus og halsbrannen forsvant så og si helt!

Skrevet

Jeg er mye plaget, og har måttet kutte ut sterk, og fet mat, men får også halsbrann av en brødskive med gulost, hehe, så vet ikke helt hva som er anbefale jeg. Sliter også med godteri, blir både kvalm og får sterk halsbrann av noe så enkelt som en liten sjokolade.

Tok det opp med en alternativ behandler, og fikk tips om å holde meg unna bananer, brus, sitrusfrukter. Hehe, men så leste jeg en artikkel der det sto at sitronvann faktisk skulle hjelpe. Har ikke fungert på meg, men kanskje verdt et forsøk?

Spiser mandler, men føler ikke at det hjelper.

Love hearts var som å hive bensin på bålet.

Melk gir lite virkning på meg.

Nyco hjelper, men ikke så lenge om gangen.

Gaviscon hjelper ikke like mye, men virkningen holder seg vanligvis litt lenger.

Skrevet

Drikk "club soda" ...Det hjelper. Fikk råd om det av jordmor under forrige svangerskap, og har flere flasker av det i kjøleskapet. Det hjelper virkelig. Dessuten bruker jeg "gravicon" tyggetabletter som jeg har når jeg ikke drikker "club soda."

Skrevet

Jeg får halsbrann uansett hva jeg spiser. (har en stooor unge sier de).

Jeg brukte melk før, men nå går det bare i Gaviscon, nesten en flaske i uken, så jeg er glad jeg snart er ferdig.. Tror du bare må føle litt på det jeg altså, kjenne på hva du blir verre av. Prøve og feile litt..

Skrevet

Jeg er i mitt tredje halsbrann-svangerskap, og det eneste som hjelper meg er LINK (apotek.) Den har ikke vond smak, derfor takler jeg den. Tygger et par sånne før jeg legger meg hver eneste kveld. Mot slutten av svangerskapet, vet jeg at jeg kommer til å tygge dem hele natta, men de fungerer-og er ikke farlige, så da er jeg lykkelig.

Skrevet

Flytende Gaviscon er beste medisin for meg... Holder på med min 3. flaske nå. Avslutter alle dager med en "god" slurk. -Uten er det ikke enkelt å legge hodet på pute for å sove. Smaker ikke så godt, men...

Skrevet

Flytende gaviscon!!! Har sluttet å bruke målebeger... drikker rett fra flaska. Hjelper godt.

Skrevet

Her går det i porsjonspakninger med "novaluzid".

Funker drit bra!!!

Er syrenøytraliserende og funker med den gang.

Ellers kan jeg ikke drikke juce,alle typer men spes appelsin.

Og kan ikke spise sterkt kryret mat og sitrusfrukter.

Noen måneder siden sist.

men når jeg spiser taco driter jeg i det og drikker novaluzid sammen med tacon ;)

Skrevet

titralac...

står fast på nattbordet mitt :)

standar med en tab om nattet ......

Skrevet

Flytende gaviscon! Kunne jeg aldri vært foruten, tar 1 ss når det brenner. Flaska har jeg alltid stående i kjøleskapet, så jeg kjenner det iser nedover halsen og slukker brannen! Genial!!! :-)

Skrevet

GAVISCON. Vet akkurat hvordan du har det :-) Men ta det forebyggende, ikke etter at du har fått skikkelig halsbrann, for da er det ikke sikkert det virker uansett. Ta etter hvert måltid, og før du legger deg. står på pakningen...

Skrevet

Jeg går med en pakke mandler i veska, det hjelper meg veldig...

Skrevet

Var skikkelig dårlig i magen i over en uke, og begynte på diett bestående av loff, blåbærsaft og biola med blåbærsmak. Det var ikke bare magen som ble bedre. Halsbrannen forsvant helt. Nå har jeg gått tilbake til vanlig kosthold igjen, dvs. grovbrød, og vanlig middagsmat, har ikke drukket blåbærsaft på noen dager, men fortsatt med biola, men halsbrannen er for fullt tilbake igjen. Hmm... Vet ikke hva i dietten som hjalp. Tror jeg må forske det ut litt. Prøve litt blåbærsaft igjen kanskje? Og ikke fullt så grovt brød selv om det skal være bra for magen. Prøver åholde meg unna sterkt pålegg, under dietten hadde jeg nesten bare på smør, kan ha vært det også.

Gravid og glad

Gjest leelu23 HØYGRAVID
Skrevet

Er du skikkelig plaget burde du prøve flytende gaviscon..

smaker øyenskygge men slipper å våkne som en drage på natta nå lengere

melk, lovehearts og alt det andre hjalp før det virkelig ble ille..

Skrevet

Hei alle sammen, og takk for noen kjempe fine svar!

Nå er jeg nødt for å prøve ut litt, se hva som funker for meg:-)

Takk for hjelpen alle sammen!

# Puss puss #

Skrevet

Jeg har ei venninde som plages veldig med halsbrann. Hun spiser love harsts godteri å det hjelper. Du må prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...