Gå til innhold

akkurat i dag er jeg så lei meg....


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

så ikke les dette om du ikke vil bli påvirket av humøret mitt..

 

vet neimen ikke helt hva det er..

bare føler meg dritt..

 

har ingen tegn på at jeg er gravid, egentlig(annet enn positive tester IKM og IKM+1dag), og i dag fikk jeg gulaktig utflod, noe lignende det jeg pleier få før mensen..

så da blir jeg redd i tillegg.

humøret er så utrolig lite bra, tiltaksløs og trist..

 

klart, jeg er jo sliten etter tre utrolig intense dager, men likevel er ikke dette likt meg. Mannen min sier han ikke tror noe er galt, og på en måte tror ikke jeg det heller. bare.. føler det, på en måte.

 

jeg har et stort eksamensprosjekt som jeg lissom ikke kommer i gang med, og jeg bekymrer meg alltid alt for mye over økonomi og fremtiden..

det er mulig mannen min er nødt til å reise til utlandet januar til juni, og det kunne jo ikke passet dårligere.. kan ikke si tanken på å gå gravid alene frister.

Egentlig frister det ikke å bli igjen her alene i det hele tatt, vi har nettopp flyttet til et nytt sted pga mine studier, og hele nettverket mitt er minst 2 timer kjøring unna..

 

beklager at jeg er litt sutrete nå, jeg som vanligvis er så glad.. bare følte for å lufte et sted..

 

jeg har mest lyst til å bare legge meg og vente til det hele går over, desverre virker ikke verden på den måten mer..

 

huff..

 

igjen; unnskyld altså!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt at humøret svinger litt når man er gravid. Det er lov å være i dårlig humør også, og veldig lov å uttrykke det. Kanskje letner det litt når man har fått snakket om det.

 

Ikke be om unnskyldning. Alle får lov å skrive hva de vil her inne :-)

 

Det som er viktig å huske på når humøret ikke er på topp, er at det kommer bedre dager, og at ting har en tendens til å ordne seg. Ta heller utfordringene når du er i godt humør og har positiv innstilling. Da er de lettere å takle og finne løsninger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:)

jeg har det jo egentlig ikke så verst, sånn alt tatt i betraktning..

så jeg får håpe det bare er en liten hormonkrøll, det ville i det minste være et tegn på graviditet..:)

 

tusen takk for at du tok deg tid til å svare:) det hjelper faktisk på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfart dette via venninner, at de som gikk gjennom svangerskapet så og si uten noen "problemer" fikk også barn som ble helt "problemfrie". Dvs. ikke noe kolikk eller gulsott osv. Så se deg selv heller som heldig du. :o) Jeg slet voldsomt med kvalme ol. Og min lille skatt hadde både kolikk og gulsott. Der er selvfølgelig ikke slik at om man plages med kvalme så vil det si at det blir noe med bebisen. Men det jeg vil frem til er at du skal være glad du slipper unna den hellsikes kvalmen. Fysja meg..noe så fælt. Kos deg videre med spiren din du. Den er der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei VinterSol

 

Huff, ble trist når jeg leste innlegget ditt..........

Skjønner egentlig at du er trist..........

Har du og mannen din fått pratet ordentlig om disse tankene du sliter med da?

Hjelper ofte å få snakket om det.

 

Jeg har slitet masse med at jeg mistet jobb - konkurs i Juli, hadde spontanabort i Juli(etter 18 dager med blødninger, 2 Ultralyder som viste at hjertet banket og så gikk det ikke så bra........ ), mormor døde i august.......

Så ble jeg gravid i slutten av august...... men går arb. ledig med dagpenger - og tenker masse på økonomi iforbindelse med det.

Enkelte dager går bedre enn andre og nå begynner jeg så smått og "komme" over de værste dagene..........

 

Selv om hormoner og kvalme herjer........

 

Har også følt at jeg bare vil sove til alt er over........

 

Tenker på deg og håper du snart ser "lyset"

 

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, du er så god:)

 

Ikke blødd noe mer, så får bare satse på at det var rar utflod eller disse berømte slimhinnene..:)

Jeg er jo så utrolig takknemlig for å slippe kvalmen, og glad jeg ikke plages med noe annet. men jeg antar at det kommer noe etterhvert!

 

Men du så deilig det skal bli når den lille sparker og beviser at den er der!! men det er leeenge til..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o) :o) :o)

He he he...gled deg til bebisen ligg og skraper oppi ribbeina dine du. Jeg sa til sambo: Jeg vet at det er dumt spørsmål assa, men blør jeg her??, sa jeg og pekte rett nedom puppen. hi hi... LITT øm da kan man si. Du har så masse å glede deg til fremover. Ultralyden er så herlig og spesielt. Det å se den lille bebisen som lever sitt eget liv der inne. Kanskje den sutter litt på totten, turner litt eller leker med navlstrengen sin. Ååå...det er så kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anonym;

når jeg tenker på deg nå,, tenker jeg jo at jeg rett og slett ikke har noe å klage på!

Ser opp til mennesker som deg som holder hodet høyt til tross for mye motgang! Bare stå på, det kommer lysere dager!

 

men vi har vel lov til å ta litt ekstra vare på oss selv nå, hva?

Tillate oss å ha litt dårligere dager...

 

Jeg skal iallefall snakke med mannen min en gang til. Dette med utenlandsreisa er ikke lett for han heller. men det er ikke sikkert han har så mange alternativer..

Så får jeg bare være sterk for lille spiren min! Om den er snill og holder seg på plass i magen 8 mnd til!!

Jeg vil ikke miste den.

 

Så rart. så liten den enn er, bare noen uker gammel,og tanken på å miste den tar nesten knekken på meg.. hadde aldri trodd jeg skulle føle noe så sterkt!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puselura; åååå, det gleder jeg meg sånn til!!

Kommer til å begynne å grine..

og jeg er ikke den som tar til tårene sånn vanligvis!!

 

bare håper alt går bra frem til da. Vil bære frem dette barnet, vil se foreldrene mine bli mormor og morfar og svigers bli farmor og farfar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok heeeelt fint! Nyt tiden med spiren i magen du. Det går så fort, og plutselig sitter du der med en liten nyfødt og sier: Å alt jeg skulle gjøre mens jeg gikk gravid. Been there... :oD Lykke til videre!

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner deg veldig godt jeg!hadde nok selv også syntes at det hadde vært trist,vanskelig og stusselig om samboern reiste bort så lenge,mor hele siste del av svangerskapet.håper virkelig at dere for ordnet det til det bedre.

 

lov å være nedfor og trist inni mellom og værtfall nå.du har jo kjempe god grunn!får sånn skjokk tanker av og til.hva har jeg gjort liksom,klarer jeg dette da?men så går det over til full glede over den lille igjen.og redsel for at noe galt skal skje!og jeg har jo ikke den bekymringa som du har i forhold til at mannen kanskje reiser bort så lenge.men du skal se at det går fint,mye å gjør og tenke på fremover.og tenkt for en glede når han kommer hjem da og du er skikkelig høygravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk hope:)

Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker at han drar sin vei..

men det betyr at han evnt må bryte utdanningen, det er jo heller ikke noe særlig.. evnt kanskje han har muligheten til å utsette dette halvåret, det hadde vært bedre. kunne jeg og nurket vårt blitt med!

 

er så rart.. nå som jeg virkelig mest gleder meg til å få dette barnet (jeg var jo veldig sånn "hva HAR vi gjort??? " i begynnelsen) så blir jeg så redd for å miste det!

 

men det hjelper ikke den lille om jeg tenker negative tanker heller..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Flott at du skal snakke med mammen din en gang til eller flere........

Stå på!

Finn løsninger - kanskje du har familie i nærheten som kan stille opp for deg ? Eller venner?

 

Fint at du har så sterke følelser for den lille i magen.......... da betyr det iallefall at du er helt klar for å få barn!!

 

Det kommer alltid lysere dager - men kveldene kan være noe hærk noen ganger da dårlige tanker strømmer på..........

 

Lykke til med samtalen.

 

Håper du har en bedre dag i dag!

 

Jeg vil gjerne høre mer fra deg om jeg får lov!

 

Og ja - man blir sterkere av motgang!

 

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...