Gå til innhold

Hvor tungt er FOR tungt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. måtte hjelpe til med å bære ett stellebord i sta, det var ganske tungt.. Heldigvis ikke langt det måtte bæres.. Men fikk litt vondt i magen etterpå, som helt sikkert er psykisk...

Men hva vil skje om man løfter for tungt? Kan fødselen da starte? Vil man da merke dette ganske kjapt hvis man har løftet for tungt?

Er 20+2..

Hilsen småbekymret jente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være kynnere du har følt. jeg vet ikke hvor tungt som er for tungt. det avhenger vel også på formen du er ifra før vil jeg tro. jeg har hørt at for tunge løft kan sette i gang fødsel, men om det stemmer vet jeg ikke. vil nok tro kroppen sier ifra før den tid. jeg har totalt løfteforbud og har ei jente på to år. kan tro det går godt sammen.....

slapp av du og bare pass på deg selv. tunge løft får andre ta seg av.

Skrevet

Jeg har hørt at du ikke skal løfte over 15 kilo.........Jeg hadde egentlig sluttet å løfte tunge ting for lengs, men plutselig var jeg med å bar en tv benk for litt siden (skulle bare holde litt) og jeg kjennte det godt i magen i noen timer etterpå, ganske ekkelt. Så nå vil jeg ikke løfte mer.... hehe ;);)

Skrevet

Jordmora mi sa det ikke var så farlig å løfte slik som man trodde før. Skal visst ganske så mye til før det eventuelt er farlig.

Skrevet

Jeg leste en artikkel et eller annet sted om det, men finner den ikke igjen. Før trodde man at det var farlig for gravide å løfte tung, nå mener man vel at magen som er i veien er et større problem. Pass bare på riktig teknikk når du løfter og unngå å vri kroppen for mye.

Har selv vært med å bære noe som egentlig var tyngere enn jeg klarte å løfte, men ingen fødsel har startet her i alle fall. Så det beste du kan gjøre tror jeg er å slappe av og prøve å la være å bekymre deg.

Skrevet

kan løfte så lenge man ikke føler ubehag. Men absolutt viktig å bruke riktig løfteteknikk!

Skrevet

Hvis amn løfter for tungt og med feil løfteteknikk kan man få bekkenløsningsplager.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Ingen fødsel som har starta her heller=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...