snartmammapåny Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Har i dag hatt en del kynnere, er 17+6. Når er det vanlig å kjenne en del kynnere?(fra hvilken uke) Har vel hatt 3 eller 4 på relativ kort tid. har hatt en ekstremt hard og lang uke på jobb, med lange dager, så tror muligens at kroppen er en smule sliten, kan dette føre til kynnere? Håper noen kan svare;)
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 hei.. beklager men jeg kan ikke svare på spørsmålene dine..men kanskje du kan besvare mine? er 18 uker+2 idag,men aner ikke hvordan kynnere kjennes ut...aner ikke om jeg har hatt det..vet jo at det skal være ubehagelig og sånn,og jeg har jo kjent noe ubehag men vet ikke hva som er hva... på fohånd takk for svar:)
snartmammapåny Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2006 kan iallefall forklare hvordan jeg kjenner mine, vi er jo alle så forskjellige. Jeg kjenner bare som et ubehag og så er livmoren hard som en stein. Knall hard, så hard at d ikke er mulighet til å trykke den inn en liten mm en gang. Den kan vare alt fra 0,5 min til 3 min.. Og etterpå så er jeg litt øm og rar i livmoren.. har fått forklart av andre(som er litt lenger på vei) at d kan kjennes ut som en stor muskel som trekker seg sammen helt av seg selv. Men jeg kjenner ikke så nye av denne sammentrekkingen, bare at d er litt ubehagelig...
Kondis som en murstein Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er 18+6 og har kjent det et par uker nå... Ikke noe særlig den siste uken, men forrige helg da vi var i Göteborg, kjente jeg det hele kvelden, hver kveld. Da hadde vi gått og gått rundt i byen og var superslitne. Jeg kjenner det også på kvelden etter tunge arbeidsdager, da jeg har stresset litt og hatt mye å gjøre. Jeg syntes jeg begynte å kjenne det litt VEL tidlig, men legen min sa at det ikke fantes noe fasitsvar på dette ---> ikke unormalt iallefall!! Jeg kjenner det helst når jeg ligger på ryggen og slapper av. Jeg kjenner at "nå kommer det", det liksom starter litt "kriblende", også plutselig blir livmora stenhard!!!! Det er ikke vondt i det hele tatt ,em noe ubehagelig vil jeg si det er. Mine kan vare fra 10 sekunder til ca 1 minutt...
snartmammapåny Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2006 godt å høre at jeg ikke er alene. Trodde og d var litt vel tidlig med kynnere nå.. Så ble litt små engstelig. men alle er jo så forskjelling:) får vel bare ta det litt rolig fremover, kanskje unngå 9 timers dager og 7 arbeidsdager i uken... kan nok ta knekken på de fleste det kan jeg tro..Huske på å ta en pause eller to om d lar seg gjøre. Må vel bare innse at jeg ikke klarer like mye som før lenger...
Kondis som en murstein Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Nei, uff det merker man altså... Jeg er 50% sykemeldt jeg nå. Jobber i butikk med mye tunge løft og stressende dager, så legen sa at det ikke var noen vits i å slite meg helt ut. Iallefall ikke på den tiden her (jula er jo rene helvete for gavebutikker, hehe) Så, ro ned litt du ) Begge har godt av det!
snartmammapåny Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2006 jeg jobber som daglig leder i en pizzarestaurant med 25 ansatte så der går d og unnda nå når det nærmer seg juletider. Sambo prøver å tvinge meg til legen å få en gradert sykemelding. han er så redd for at alt stresset kan skade babyen, eller kan gjøre at fødselen starter for tidlig, å d kan vi ikke ha noe av...MEn er av typen som ikke er helt for sykemeldinger.. men må vel muligens bryte mine egne prinsipper å krype til korset... Får se det litt ann tror jeg;)
Kondis som en murstein Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Kan sitere legen min: "du er ikke uunnværelig", "nå har du faktisk fler enn deg selv å ta hensyn til" Jaja, tenkte jeg ;o) ...og ruslet hjem med en sykemelding i veska...
<3MammaMia<3 Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er nå i min 25 uke og har ikke vært særlig plaget med kynnere. Har hatt noen av og til småe kynnere,men i de siste dagene har de vært ordentlig vond. Har våknet om nettene av at magen er stein hard og vond dette varer i kanskje 2-3 min! Og det er så ubehagelig,må sete meg ned når de kommer på dagen fordi de er vonde:-( Jeg tror det kanskje har en sammenheng med(som dere andre sier også) at jeg har vært ganske stresset og utkjørt i d siste. Siden jeg studerer på heltid og jobber ellers i helgene og midt i uka.Det er kanskje på tide å bremse ned litt og ta de med ro. Må jo tenke på den lille i magen også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå