Gå til innhold

Er det bare meg som ikke opplever noe press?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig mange innlegg her inne som 'mme mødre er gode mødre også, nei til amme press etc'

Jeg gir selv mme og synes ikke det er noe ammepress i det hle tatt? Skjønner ikke hvem alle de innleggene er myntet på? alle her inne er jo så forståelsesfulle til enhver tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo noen som tar opp alt i verste mening tror jeg.

Skrevet

jeg gir også bare mme, i begynnelsen da jeg sluttet å amme følte jeg det veldig vanskelig, følte jeg ble presset til å fortsette selv om jeg omtrent ikke hadde melk, barnet skreik og jeg var så sår at jeg bare grein. men da jeg satt ned foten og sa at nok er nok, og bestemte meg for å bare gi mme fikk jeg full støtte over alt. tror bare det handler om å være klar på sine egne tanker og meninger, så får man stort sett mye støtte.

Skrevet

opplevde kanskje ikkje så mye direkte press, at folk sa til meg at du MÅ amme, var mer mye spm om melken min, mengde osv..

Tror at eg selv stod for mye av ammepresset hos meg selv, skulle få det til! men pratet en dag med en vennine som fikk meg til å tenke annerledes, fikk meg ut av amme verdenen min hehe. og bra var det,dager etter eg begynnte med mme kom alt overskuddet mitt tilbake og koste meg skikkelig med babyen :)

Skrevet

For mange tror jeg nok mye av det sitter i deres eget hode ja. Ser jo til stadighet at det skrives at "alle ser stygt på" dem som gir flaske osv... Mens jeg faktisk aldri selv har sett stygt på noen som gir flaske, og heller ikke har sett andre gjøre det. Har heller aldri hørt noen si noe stygt om dem som gir MME (bortsett fra et par "forumtroll" her inne).

Jeg kan jo nesten ikke nekte barnet mitt pupp (når det fungerer veldig greit for oss, har vært veldig heldig) fordi enkelte oppfatter det som "press" når amminga går lett og naturlig for en del andre?

Om man ammer eller gir MME har da ingenting med hvorvidt man er en god mor eller ikke? Dersom man ikke gir barnet sitt mat derimot, da ville jeg påstå at man er en dårlig mor (eller far).

Selv fikk jeg MME selv (etter et par måneder), og mener da ikke at mamma gjorde noe galt av den grunn :-) Mamma har vært ivrig på at amminga skulle gå greit for meg (hun mista selv melka etter kort tid med begge oss barna), fordi det er jo på mange måter enklere å kunne amme enn å gi flaske. (Så lenge man ikke har problemer med amminga)

Så hun har vært en god støtte, uten at jeg har oppfatta det som press.

Skrevet

Enig med deg, tror mye av "presset" kommer fra en selv, og at omverdenen er mer positivt innstilt enn man tror.

Skrevet

enig ja. utrolig mange er hårsåre her inne...akkurat som det er forventet at folk er kritiske til mme etc/ tror de fleste har nok med seg selv og sin egen amming eller mating av baby...men noen tar jo alt opp i verste mening her inne...

Skrevet

Og det gjelder jo en del andre ting enn amming også. Ser at en del reagerer fordi ikke alle gjør alt på samme måte som dem selv. Som om det at noen velger å gjøre ting annerledes betyr at de hakker på andre som ikke har valgt likt.

F.eks når det påstås at alle som ikke går fra babyene sine alene i bilen når man skal på butikken tror at de er perfekte, eller at alle som fullammer til 6 måneder er hysteriske. Må være rom for at folk gjør ulike valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...