Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har begynt å pumpe meg nå, eller jeg prøver iallefall, men får det ikke helt til.. Det strømmer ut to-tre ganger også må jeg ta en pause for at det skal strømme på med melk igjen to-tre ganger.. Brukte nesten en time på å pumpe ut 60 ml..!? Er det noen som har noen tips til hvordan man skal pumpe og få melka til å komme fortere ned på flaska? Jeg har en håndpumpe, ikke elektrisk...
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Oj... kjenner meg igjen litt der fra forrige gang... For meg hjalp det å massere brystet før og mens jeg pumpet, og noen ganger hjalp det faktisk med et bilde av babyen (eller selvsagt babyen) foran meg, mens jeg pumpet. Prøv også å være god og varm. Dersom dette ikke fungerer kan man få en nesespray av legen som hjelper melken å flomme lettere. Det første som kommer ut er gjerne "overskuddsmelk" og så starter produksjonen opp som en refleks ved at enten barnet suger eller pumpen pumper... Dette fungere ikke alltid like godt, og da kan det hjelpe med f.eks. massasje osv. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå