Gå til innhold

Kranglete amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sønnen min vil aldri tømme puppen helt. Han ligger gjerne max. 10 min på den første puppen. Etter ca 7 min. begyner han å furte litt, slipper puppen og får den inn igjen mange ganger. Ofte drar han hodet bakover til puppen spretter ut. Jeg har prøvd å få han til å rape for så å legge han tilbake, men da hyler han og vil ihvertfall ikke ha den puppen, når jeg klemmer for å sjekke om den er tom så virker det ikke sånn (det spruter eller drypper). Det blir til at han må få den andre puppen istedet. Der ligger han i max 7-8 min og så er han ferdig og skal rape.

Han har fra før slitt med en del luft i magen så han får minifom før hvert måltid, det har hjulpet veldig på luften!

Jeg er bekymret for om han får i seg nok av den siste melken?

Vi var nylig til 6ukers hos legen og han sa at sønnen min ikke hadde fulgt vekstkurven helt. Jeg har regnet meg frem til at han har lagt på seg ca 110 gr i uken hittil (nå er han 7 uker), er det for lite?

Håper noen kan hjelpe oss med noe gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppgangen er litt liten, den skal helst være 125g, allerminst. Kan du legge barnet til litt oftere da? Minst hver annen time? Og du kan også gå frem og tilbake mellom puppene, mener du det ikke er ferdig kan man gå mange ganger på hver side. Hvis du synes du har overveldende masse melk, og barnet har konstant spinatgrønne bleier kan du snakke med helsesøster om alternativer? Har du det, forresten?

Skrevet

Ja, jeg har en del melk. Jeg har forsøkt å legge han til oftere, men det vil han egentlig ikke. Han suger ikke noe særlig da og gir seg fort eller blir sint.

Har ikke snakket med helsesøster om dette, tenkte heller å se det ann litt siden vi nettop hadde begynt med minifom da vi var på helsestsjonen.

Stortsett er bleiene gule, men idag kom det en skikkelig grønn en. Det er ikke første gang, men det kommer vel max 1 grønn om dagen. Hva betyr det egentlig når de er grønne?

Skrevet

De grønne er stort sett ved uggen mage, og ved mer formelk og litt lite formelk. Men det er grønt hele tiden og ungen er sur hvis du bare har skummetmelk for at barnet ikke kommer til fløtemelken.

Skrevet

Takk for svar Expat! Siden han stort sett har gule bleier ser jeg det ann en stund jeg, Så får vi se hvordan det gåt på neste veeing! Har funnet ut at hvis jeg legger han til ca hver 3time, så spiser han faktisk,så nå gjør jeg det, så sant han ikke sover da!

Takk igjen!

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme som deg, krangling etter kort stund ved puppen. Jeg bare snudde henne, slik at hun trodde hun fikk neste pupp, men hun ble bare lagt til på samme. Følte meg lur da ;-)

Skrevet

sønnen min er en sta gutt og nekter å drikke fra d ene brystet! det resulterte i at det andre brystet ikke fikk fyllt seg helt opp til kvelden og han lå litt stagnerte litt i vekstkurven. et måltid nan på kvelden ordnet det for oss og nå legger han godt på seg. vet ikke om det kan være noe for dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...