Gå til innhold

Samboer sur på meg

Anbefalte innlegg

Jeg tok opp et tema istad om evt julegave til lillegutt hvis han kom før julaften (har termin på julaften)

Jeg sa jeg ville kjøpe vippestol til han får det er det eneste vi mangler av utstyr til den lille.

Han fortalte meg at de hadde en blå vippestol hjemme etter han var liten.

Dette har han ikke fortalt meg før....

Jeg har aldri sett denne før å aner ikke åssen den ser ut.

Jeg fortalte han at jeg føler å kjøpe nye ting, det er tross alt første barnet å jeg ønsker å kjøpe nye ting når vi helt sikkert får flere barn.

Han eksploderte av sinne å sa det var ikke bare jeg som skulle bestemme, det var hans barn også.

jeg foreslo om vi kunne bruke den vippestolen hos foreldrene hans så kjøpte vi ny til å ha her hjemme.

Da ble han enda sintere å sa vi heller kunne ta den med opp ditt hver gang vi skulle på besøk der.

Han smalt med døra å jeg har ikke pratet med han på en stund nå.

En vippestol som er 26år gammel er ikke akuratt så fristende for meg, kall meg gjerne utakknemmlig, jeg er nok det også.

Men vi har ikke dårlig råd å trenger ikke å være gjerrigknarker!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6875679-samboer-sur-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff...er ett dilemma dette...

jeg hadde gitt han medhold i den diskusjonen, og kompromissa med at kanskje dere kan sy nytt trekk til den?

Jeg er veldig gla i å arve, og skulle egentlig bruke min gamle vippestol.. men pappa sjekka den, og sa at stoffet nok var for morkent til å bruke...så jeg skal arvelåne stolen til min niese :)

og hvis dere kjøper alt annet nytt, gjør det vel ingenting å bruke den gamle stolen(hvis den er brukendes seff)

men dette er selvfølgelig bare min mening. jog eg skjønner godt din side og, at du ønsker å kjøpe nytt nå som dere har muligheten :)

Alle er forskjellige. håper han blir blid igjen fort da :)

Hmm.. ikke greit det der, men hadde jeg vært deg hadde jeg nok sett på den vippestolen.... Vi skal bruke en lammeskinnspose som jeg brukte da jeg var liten og tror jeg hadde blitt litt lei meg hvis sambo bare hadde avvist det uten å ville se den engang.. Vi skal også ha en liten stol som sambo hadde da han var baby.. Ting kan jo være fine og i bra stand selv om de er 25-30 år gamle... Men det er jo bare min mening.. ;) Lykke til - dere finner nok ut av det :)

Jeg kommer til å si til han at jeg kan se på den.

Men poenget mitt var bare det, at hvis han blir født før jul vil jeg at det skal ligge en pakke under treet fra oss.

Vil at det skal væere en sikkelig ting, derfor da vippestol siden vi ikke har det.

Men det fortod ikke han.

Jeg skjønner i grunnen godt at han ble litt lei seg jeg. Det er jo stort sett vi damene som får velge klær og utstyr, og som er mest opptatt av å få ting i hus. Kanskje litt udiplomatisk å ikke ta en titt på den engang før du avviste forslaget. Det er mange som synes det er koselig å bruke ting fra de var små til sine barn.

Annonse

Vi har lånt sprinkelseng som jeg og mine søsken brukte da vi var små, og skal låne en tripp-trapp-stol og evt. bæremeis fra samme tid etterhvert, synes det bare er koselig.

Tror kanskje det står en vippestol der og, men den vil jeg evt ha nytt trekk på.

Skjønner tankegangen din om å ha nye ting når det blir flere barn etterhvert, og det er også lurt å ha noe utstyr hos besteforeldrene hvis dere kommer til å være der en del, men kan vel forstå at han blir litt lei seg også hvis han bare ble avvist.

Jeg er sikker på at dere finner en løsning på det! Julegave til babyen har jeg ikke kommet så langt som til å tenke på en gang jeg, og h*n blir nok helst født før jul!! : )

Oisann, han hadde visst en dårlig da... La han komme med den gamle vippestolen da vel, men kjøp en ny en i tillegg, så kan han bruke den gamle når han ønsker å mate barnet o.l, og du bruker den nye. Så får dere heller ta med den gamle stolen til hans foreldre, når dere skal dit.

Kanskje d betydde mye for han å bruke akkurat den vippestoln,

eller at d betydde mye å få bestemme at dn skulle dåkker bruke.

Ærlig jenter, d e vell vi som bestemme d meste, e d ikke?

Ikke rart at gubbene vil ha et ord med i laget dæm åsså, å når dæm kommer me innspill, så e vi rask til å avvise.. (eller e d bare mæj..?)

Jag tänker också att han är lite hormon-smittad... Fast precis som med min sambo så ligger det förmodligen en hel del annat bakom och så kommer allt ut på tal om en vippestol, även om det säkert var viktigt/känsligt för honom just det spmlt.

Min knäppa underbara sambo blev jättesur ikväll för värsta bagatellen och sa att jag var så jävla sur, och själv tyckte jag att jag hade varit på ganska bra humör så jag förstod ingenting (och blev ännu argare och började grina... 2 dagar kvar till höggravid...) och sen visade det sig att han tyckte att jag "alltid var så fruktansvärt otrevlig mot bara honom" och så började han gråta. (!) Lilla vännen...

well well, antar att de anstänger sig mycket mer än man nånsin får veta, med att hantera alla sina känslor, så när deras utbrott väl kommer så blir det lätt lika överdrivet/löjligt/hysteriskt som våra...)

(det är inte pga det som jag är vaken dock, det är bebin som är vild:)

jeg hadde nok også foreslått at den blå vippestolen kunne stå hos svigers... Hvis dere er mye der, er det jo kjekt å ha utstyr der og... jeg er nok som deg... Vil ha alt nytt til førstemann...Når nestemann kommer er det sikkert ikke så viktig...men det er det nå!!!

Samboeren min er heldigvis eksemplarisk (i mine øyne) Han sier at dette har han ikke greie på, så dette må jeg finne ut av :))

Han har heldigvis ikke blitt skuffa over alt jeg har dratt med meg hjem fra ulike butikker :) Hadde han blitt det hadde jeg selvsagt bytta det inn...

Annonse

ville ihvertfall sett på den.. jeg er sånn at jeg syns det er gøy å bruke ting vi sjøl brukte når vi var små... mamma og pappa har barnevogna ennå fra jeg var lita... men var ikke verdens beste å kjøre og var jo litt stas å kjøpe en ny også...så jeg syns at sambo din også skal få lov til å bestemme litt... han vil jo gjerne være med å bestemme litt til barnet sitt og det syns jeg er bra... tenk hvis det hadde vært du som ville brukt den og han hadde nekta deg????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...