Gå til innhold

irritert til de grader!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er hos svigers nå. de pakker i gutten min alt slags dritt!! han er 9,5 mnd.. pudding,sjokolade,alt han vil ha!! enda spiste han en god porsjon med middag og dessert for ca 1 time sia.. + melk etterpå. han ble go og mett:) han elsker mat,og vil ha alt andre spiser:)

hjemme hos oss får han ikke gotteri osv,vi gir han heller ei gulrot å knaske på..

MEN her hos svigers pakker de i han,jeg har sagt til de at de ikke får gi han all slags gotteri osv,men hva fikk jeg til svar??!! -joda; du ser hva han får hos oss! han må jo få smake litt brus,kake,søte desserter osv!!

blir så forbanna at det klikker snart inni meg!!!! og dessverre er ikke sambo her heller,han kjefter de gjerne opp om de ikke hører på oss!

noen som har opplevd dette,og kan gi råd???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd noe lignende, men du må da ikke finne deg i det der?? Gi beskjed at han må faktisk IKKE smake på alt mulig sånt bare fordi de har lyst til at han skal. Det blir tidsnok nok sukker. Sitter de og dytter i han godteri mens du ser på?? Jeg hadde ikke funnet meg i det. Ta med ungen og dra hjem....

Skrevet

Vi ga aldri barna noe slikt før de var godt over året, og svigerfamilen min synes vi var helt på jordet... en ide er å si at dere ikke ønsker at han skal ha høyt sukkerinntak og hull i tenner, så får de tenke hva de vil...

Skrevet

Forstår ikke helt problemet jeg, det er jo ikke hver dag? Lille gutt får alltid smake av det vi spiser om det er brødskiver, middag eller kake. Så lenge det blir spist foran han så kan dere ikke nekte han å smake!!!!!!!!!!!

Skrevet

jo enten er vi der ofte,eller så er svigersan bvakt,så det blir jo flere ganger i uka! det er jo ikke snakk om brødskive,frukt og "sunne ting",men kaker,gottei og alt dritt som han ikke trenger!! og det går evt ann å gi han feks gulrot.. jeg og sambo gjemmer godte/sjokolade spising til etter at han er lagt seg:)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt!! Her spiser jeg glatt det meste foran lillesnupp på 9 mnd, og hun skjønner da ikke forskjell på kaker og brødmat. Så en kakebit til mor og en brødbit til lillesupp:-)

Hadde fått slag jeg hadde noen stappat i nurket mitt alt det HI beskriver her. Så du må vikelgi gi klar beskje om at dette er ikke akseptabelt, og at babyen deres ikke skal ha noe annet enn babymat. Babyen må jo få vondt i magen av dette?

Skrevet

vet du hva jeg sier til mine sviger foreldre ... at han har hatt kraftig diare noen dager og at jeg har sankka med helsesøster og vi har blitt enige om at vi skal prøve å kutte ut melkeprodukter for å se om det blir bedre... helsesøter sa at det første leveåret har de ikke behov for kumelka og de klarer seg fint uten melkeprodukter... men hjeme gir jeg han middag med melk i.. men jeg orker ikke å krangle med dem...

skal si det ble stille etter det... jeg har med alltid kavring jeg og det gir jeg han når det blir servert alt mulig godis sa koser han seg veldig...

detter er ikke noe jeg kommer til å fortsette med i lang tid, selfølgelig skal han få smake etter vert, men behovet er ikke stort i den alderen og det han ikke vet har han ikke noe godt av å smake heller...

det verste jeg ser, er foreldre som lar ungen smake en bir og så tar de resten selv og ungen hylskriker fordi det var godt å vil ha mer, da er det like greit å la være sier jeg..hehe

Skrevet

enig med deg:)

skal ta en hvit en neste gang,om at han fikk diare eller noe sånt..;)

Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i det du beskriver. Har vært ganske harde med svigers vi også. Tror ikke de helt skjønner at det kan være så farlig... Måtte si ifra til farmor at hun ikke hadde med seg Gomp hver gang hun kom. Det først guttungen på 2 år spør etter når han ser henne er jo selvfølgelig Gomp. Det blir veldig feil for meg. Han skal sette pris på at hun kommer på besøk og ikke bli kjøpt av henne.

Så nå tar hun med seg druer eller noe isteden.

Nei, sett ned foten du. En så liten gutt trenger ikke alle de søtsakene.

Når vi sa ifra måtte vi være ganske harde og klare i talen.

Men hun tok den til slutt selvom hun ikke skjønte helt hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...