05-10-15 Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Har en gutt på 20.mnd som har hatt feber torsdag, fredag og lørdag kveld. Ellers er han feberfri. Ikke mye feber (mellom 38,0 og 38,5) Ellers er han i full vigør som han pleier, men spiser dårlig. Får i seg drikke. Han er ikke forkjølt og har heller ingen andre symptomer på sykdom. Noen som har noen ide hva det kan være?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Hvis han har vært i full aktivitet rett før du tar tempen kan det være det. Det kan også hende han brygger på noe. Kjennes han varm ut er det derfor du tar tempen? Tempen er jo naturlig høyere på kvelden enn dagen, men over 38 er jo et snev av feber. Prøv å ta en temp av han to timer etter at han har lagt seg og se om den da har fallt og eventuelt hvor mye den har fallt.
05-10-15 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2006 Han våkner når han har sovet en time eller to. Da er han gjennomsvett. Har tatt tempen sånn ca. annenhver time hele natten. Synker mot morgenen, og blir helt borte. Har ellers ikke merket så mye annet enn dårlig matlyst resten av dagen, før til kvelden. Mulig han brygger på noe. De han leker med daglig har akkurat vært syke, men de ble liksom litt mer syke de da.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har også etter en mnd med mye sykdom ( barnehagestart)blitt fæl til å ta denne tempen å henge meg helt opp i det tallet som vises.... Etter å ha jobbet på barneavdeling på sykhuset en stund har jeg blitt lettere hysterisk for si det mildt!! Men dette er egentlig dumt å gjøre. Tempen svinger så mye på disse små og de ligger naturlig litt høyere enn oss i kroppstemperatur. Vi får ikke feber av forkjølelse , men det gjør ofte små barn... Temperatur reguleringen deres er jo ikke fedrig utviklet så det skal ikke så mye til. Barn spiser også dårlig i perioder uten at det trenger å være noe galt... Det som er viktig med våre små er allmenn tilstanden!!
05-10-15 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2006 Takk for beroligende svar! Er lett å henge seg opp i tallet som vises på termometeret, men kanskje ikke alltid like nødvendig. Allmenntilstanden er svært bra i kveld og nå har han til og med spist en banan!! Så jeg håper det ble med dette. Han har ihvertfall ikke antydning til forhøyet temperatur i kveld. Håper på litt søvn i natt :-) Har blitt dårlig med det de to siste nettene.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Bare hyggelig!! Vet selv hvor bra det er å få et beroligende svar med noen som sier at de har opplevd det samme som deg,og/eller at det er helt normalt det du opplever med ditt barn!! Selv var vi oppe klokka 5 til morran idag etter en nattmed sikkert 6 oppvåkning!!!!! Sov på hotell med guttungen på rommet og det blir aldri bra!! Pleier aldri å våkne på natta........... Så jeg håper også på litt søvn i natt : )
05-10-15 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2006 Nå fikk jeg endelig gutten i seng! Får håpe han sover til i morgen, men det er kanskje optimistisk :-) Det høres ut som om dere har hatt en ganske slitsom natt dere også. Tror nesten vi sov bedre da ;-) Jeg er vant med at han sover hele natta. Det har han stort sett gjort siden han var ganske liten. Og da blir det jo ekstra slitsomt når han er både våkner og ikke er i form. Håper på ei god natts søvn nå. Dagen har ikke blitt helt som planlagt. Vi har bryllupsdag i dag og skulle kanskje fått gjort litt mer ut av dagen. Men,men - sånn er det med små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå