Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Okei,dette høres ikke bra ut,mener det noen andre som opplever at det fortsatt lukter bæsj av stumpen til baby etter å vasket med bare vann?Hun er 7 mnd,og jeg vil helst ikke bruke såpe på rompa hennes,men det er litt utrivelig med bajs lukt når det er ren stump.....Tips? Noen?
moffi Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Bruker mest lunkent rennende vann vi også. Sjelden klut eller våtservetter hvis vi ikke er på tur da. men jeg har en olivensåpe fra helsekosten som jeg tar vekk bajslukt med altså. sønnen min er snart 8 mnd, og har aldri vært rød i stumpen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Det var lurt! Skal jammen prøve det jeg også:-)
*Ulrikke* Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Vi vasker med olje etter at hun har bæsja (f.eks. Aponti eller Sebamed). Har aldri opplevd at det har luktet bæsj etterpå (nå har hun fylt året), og hun har så å si aldri vært sår.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Vasker stumpen kun med vann/evt klut vridd opp i varmt vann! Det har aldri luktet bajs av ren stump på henne nei... Men, du må sørge for at det ikke sitter noe igjen i endetarmsåpningen, bruk en myk bommulsklut (og kast den til vask med en gang du er ferdig) Hun er heller ikke plaget av sår stump, men det er fordi jeg skifter med en gang hun har gjort på seg. Hvis hun sitter litt med bajs, blir hun fort sår! Men det er også fordi jeg gir mme. Barnepleier på Barselavdelingen fortalte meg at de som kun får mm blir ikke såre. Derfor måtte jeg være ekstra påpasselig med å skifte på henne umiddelbart etter at hun hadde gjort på seg pga at hun måtte få mme allerede på barselavdelingen. Lykke til da =)
blond Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Bruk litt lactacyd på kluten og skyll godt etterpå med rent vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå