*Vetlis* Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hei! Jeg ser at du har hatt BO! Kan du forklare meg litt om det? Jeg hadde utskraping på fredag og legen sa han skulle sende det inn for å sjekke at det ikke var BO? Er dette noe som skjer pga feil hos mor eller? Dette er jo min andre MA siden juli! Begge gangene hadde jeg symptomer! Er det noe man kan få for evt å forhindre det i sinere svangerskap?
Vårill Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Hei Vetlis! Først av alt: så trist å høre... Veit det ikke er lett for deg nå! Blighted Oveum betyr sykt egg egentlig sa legen til meg... Men det kunne visst like gjerne være sædcellen det var noe galt med. Poenget er iallefall at det var noe galt med arvematerialet. Legen mente det hadde gått galt for oss i uke 6 eller 7. Da lages hjertet til fosteret, og det gikk altså ikke. Jeg vet ikke om det er noe man kan gjøre for å forhindre dette i senere svangerskap. Legen vi snakket med etter utskrapinga (støvsuginga) sa at neste gang vi ble gravide skulle vi ta kontakt med St. Olavs hospital MED EN GANG. Aner ikke hvorfor, men jeg skal iallefall gjøre det. Kanskje er det for å forhindre det som skjedde sist: at jeg gikk i over en mnd. med et dødt foster inni meg. Dette skjedde oss i okt. 05, og vi hadde en liten pause etter det... (Legen sa vi skulle vente minst en syklus pga. utskrapinga) Vi giftet oss i juli, men har prøvd aktivt på å bli gravid siden juni. Nå er jeg såååå lei. Og håper virkelig at når endelig spiren sitter, så sitter den! Håper dette var oppklarende. Gjerne spør mer. Vet ikke om jeg kan svare men...
*Vetlis* Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2006 Det går faktisk ganske greit, jeg synes nesten det værste er å vent på en bekreftelse! Når jeg har fått den er det like greit å få det ut og beg på nytt! Det er klart at det tar på er ikke det jeg mener, men ventetiden er uutholdelig! Oi, det høres jo ikke helt bra ut da? Begge gangene har fosteret vært dødt en stund før vi har fått bekreftet det. Vi får krysse fingre og tær for at noe kan gjøres for å forhindre at det skjer igjen! For det tærer ganske mye på parforhold og psyke etterhvert! Man mister litt gnisten for hver gang kan man si! Skal krysse fingrene for at det ordner seg for dere snart! Gratulerer som nygift forresten ) Takk for at du ville svare meg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå