Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Noe med: mine sko og mine ben mine mine tær det er godt å være en og å være her
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 opp til topp igjen.....I håp om at noen kan knekke denne sangnøtta
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Har aldri hørt den, tror jeg, enda så har jeg bladd gjennom hele "Den store barnesangboka" fra Aschehoug. Hvor har du lært den?
-carina- Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Og jeg har prøvd å søke på nettet etter hele/deler av strofen, men jeg klarer ikke å finne noe som passer...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Takk Carina! Har søkt litt selv og funnet ut at sangen er på barnas viser 5-6. Hørte på den når jeg var liten. Det er Inger Hagerup som har skrevet teksten. Tror den heter JEG og har noe av dette som tekst. Finner ikke mer. Ingen som har hørt den? Underlig at jeg er jeg men det er jeg jo Og her går jeg på en vei i to lauvpar sko Mine sko og mine ben mine mine tær Det er godt å være en og å være her Eller er jeg ikke jeg hvem er det som går på en sølet skolevei og er åtte år
-carina- Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Inger Hagerup Jeg Underlig at jeg er jeg. Men det er jeg jo. Og her går jeg på en vei i to lauparsko. Mine sko og mine ben, mine mine tær. Det er rart å være e’n og å være her. Jeg er liksom innerst i ingenting og alt. Det er som å stupe i noe svart og kaldt. Eller er jeg ikke jeg? Hvem er det som går på en sølet skolevei og er åtte år?
-carina- Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Når du bare husket hvem det var, så fant jeg det! )
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 tusen takk Trodde jeg var flink å google jeg, men du er jo super!!!!!!!!! TAKK! Stor klem
-carina- Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Bare glad for å hjelpe... ) Irriterende sånt, når man husker deler, men ønsker å huske alt! Nå kan du sove godt i natt... Hi, hi....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 ja, hehe.... kommer til å sove som en stein Viktig å ta vare på gamle tekster og sanger synes jeg.....
-carina- Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har noen 30 og 40 år gamle sangbøker, sanger mamma sang for mine søsken og meg da vi var små... Dette synger jeg... (Og de jeg har glemt melodien på kommer mamma hit og synger for gutten min!) Helt enig i at det er viktig å bringe litt av kulturen og arven med seg videre! Gutten min er bare tre måneder, men har vært gjennom sangbøkene mange ganger allerede, jeg! )
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har sunget for min og siden han ble født...Han elsker det Nå er han 6,5 måneder. Vi fikk "Den store barnesangboka" til barnedåpen. Mange gamle sanger i den. Og så fikk jeg en sangbok av min oldemor til dåpsgave. Den har jeg ennå. Er litt slitt og jeg har tegnet litt i den, men er jo bare sjarmerende det Irriterer meg litt når jeg ikke husker melodien på sangene. Men kan de fleste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå