Gå til innhold

Ingen eggløsninger i det hele tatt?? Litt forvirra..

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan svare meg.. Da jeg var 25 fikk jeg vite av en gynekolog om at jeg har "deler av et syndrom som kalles pco". Jeg har lest endel om dette,og fulgt litt med i innleggene her....Sist jeg var hos gynekolog viste det seg at den ene eggstokken var fin,mens den andre fortsatt hadde cyster... det vil si at jeg har fått mindre cyster de siste årene..(jeg er nå 29) ..Men gynekologen mente likevel at jeg IKKE kunne ha eggløsninger!? Kan dette stemme? Fikk med resept på pergotime, men er ekstremt skeptisk til å tukle med hormonene mine igjen!!! Tok ut hormonspiralen for snart ett år siden.. Overdriver jeg min skepsis til medisiner...? Har vi pco`ere ingen eggløsninger i det hele tatt???? Har fått fotsoneterapi og merker forandringer på kroppen min....

Fortsetter under...

Hva mener gykekologen med at du ikke har hatt EL i det hele tatt? Har du hatt mensen? Hvis du har hatt mensen, så har du mest sannsynlig fått EL også. Synes det var rart av han å bare si det!! Jeg har PCO og har fått MANGE MANGE eggeløsninger. Dette vet jeg fordi jeg kjenner det i siden, får fruktbare slim og får temperaturskifter. Hvis ikke det er EL, så vet ikke jeg hva det er!! :)

Hei! Takk for svar! :-)

Vet ikke hva hun mente, men jeg spurte rett ut om hun trodde jeg hadde EL..og hun sa nei. Jeg ble litt forfjamsa av svaret og etterpå at den ene eggstokken så fin ut,så jeg fikk ikke spurt noe mer.. Har tidligere hørt at man har færre eggløsninger enn normalt,men aldri hørt at det ikke skal være noen!? Problemet mitt har vært at jeg har ofte og langvarige blødninger...(to uker på, to uker av)og jeg mener selv at fotsoneterapi og akupunktur har hjulpet systemet mitt i riktig retning.. Nå er det hvertfall tre uker uten blødning....

Gyn min tror ikke jeg har hatt el i det hele tatt, men jeg har likevel hatt en blødning innimellom. Bare mye sjeldnere enn normalt, og unormal lengde på blødningene (myye lenger, 2 uker i strekk o.l). Siste gang jeg gikk på pergo, og satt el sprøyte (Pregnyl), fikk jeg el. Det var første gang jeg fikk økning i temp-kurven, og de kunne også se det på blodprøven etterpå at det hadde vært el. I tillegg kjente jeg "noe" i magen jeg aldri hadde kjent før.. Så det går fint an å få "mensen" uten at det har vært noen el først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...