NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Bare lurer på om dere går bare til lege, bare jordmor eller annen hver gang? Jeg har gått hos legen i begynnelsen, men etter at jeg var hos jordmor første gang så bestemte jeg meg for at jeg bare ville ta timene hos henne..Føler liksom at hun har bedre tid.. Men kan man ta alle kotrollene hos henne, eller MÅ man til legen for å ta noen prøver etterhvert? Eller skal man ikke ta flere blodprøver enn det man gjorde i begynnelsen? Setter stoor pris på svar=)
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Går annenhver gang til lege og jordmor jeg.. Å synes det er en topp løsning! De spm du kommer med veit jeg ikke desverre....
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg går kun til jordmor og synes det er veldig greit. Og jeg tror ikke at man må til lege for noe spesielt senere i svangerskapet, bare om man skal ha sykmelding. For det kan ikke jordmor skrive ut.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 du kan gå bare til jordmor om du vil det. det gjorde venninna mi. jeg kommer til å gå annenhver gang til jm og gynekolog.
lady M Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Hei Therese85. det er DU som bestemmer om du skal kombinere det eller bare gå til den ene eller den andre. Hvis du vil kan du velge å bare gå til jordmor, hvis du skal ta flere blod prøver får du rekvisisjon slik at du kan gå på sykehuset eller til lege kontoret å få tatt disse der. Noen har også muligheter til å ta de hos jordmor, men dette kan du snakke med jordmoren din om også!!
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2006 Tusen takk for alle svar=) Syns det er best å gå til jordmor jeg, hun har bedre tid og er som regel ikke forsinka! Men det er ca. hver fjerde uke vi skal på kontroll? Fortsatt god søndag=D
Mamma Brumm Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Det er kontroll hver 4. uke ja, helt til slutten av svangerskapet da er litt oftere, hver 2. uke tror jeg. Jeg går også kun til jordmor, hun er veldig grei og vet mere enn legen føler jeg. Det er jo selvsagt forskjell på legene da men jeg får mye mer utbytte av å gå til jordmor enn fastlegen min. Er det viktig å gå til gynokolog i tillegg? Ser det er noen som gjør det regelmessig også.
-Aimee- Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg går kun til jordmor, og synes det er helt greit! Jeg synes personlig ikke at legen gjør andre ting enn det legen gjør. dessuten har jo jordmor bedre tid.
Skilpadden Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har foreløpig bare vært hos legen, men har tenkt å gå annehver gang hos jordmor og lege. Gjorde det sist, og syntes det fungerte veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå