Gå til innhold

hvordan kutte ut med smok

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

Har slitter vi med smok på natta. Han våkner (fordi han mister den) og skrikker først ikke så høyt også høyere og høyere hvis han ikke får smoken.

Vi prøvde å la det være å gi den og tenkte at siden han sover vil han glemme, men nei da, han kan våkne og da blir han våken i minst 20-30 min.

Har dere erfaringer med å avvenne fra smok baby på 8 mnd?

På dagen går det stortsett bra med eller uten smok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med avvenning av smokk, men jeg har sett at på sparkjøp har de en smekke som gjør at det blir lettere for babyen å "fange" smokken igjen hvis den detter ut av munnen.

Kanskje dette er et alternativ?

Skrevet

Har ikke erfaring med avvenning av smokk, men har erfaring på når babyen mister smokken om natta.

Før måtte jeg inn hele natta og gi han smokken (han brukte kun smokk når han skulle sove). For 2-3 uker siden la jeg noen smokker på lekematta hans slik at han øvde da på å putte inn smokken selv. Det klarer han fint nå og han finner smokken om natta og putter den inn selv.

Det hender noen få ganger at jeg må inn men da er det fordi han har kastet smokkene en etter en ut av senga, så det ligger som regel 3 smokker på gulvet når jeg kommer inn.

Kan kanskje være verdt et forsøk ?

Han er 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...