Gå til innhold

lite melk om kvelden?

Anbefalte innlegg

Har hatt bra med melk hele tiden, har til og med vært mm giver.

Gutten min har hatt ett fint sove mønster. Legger seg i ni tida, og har sovet til tre og til seks-sju tida for måltid.

Så begynte han å strekke tida lenger til første måltid, tilslutt hoppet han helt over det og sov til seks-sju i ett strekk. Lykke :)

..men det varte bare ei lita uke, så begynte han å våkne mellom midnatt og tre. Tror kanskje han ikke er ordentlig mett når han legger seg, for i det siste har han blitt veldig urolig på puppen etter ett par minutter, virker som det er tomt, gir da andre brystet, skjer det samme der også.

.. får roet han, virker tilfreds og er lett og legge.

Da jeg var mm giver pumpet jeg stort sett på formiddagen, i senere tid har jeg pumpet litt til eget bruk, da gjerne før jeg legger meg, ved midnatt. Nå har jeg ikke pumpet, siden jeg ikke veet hellt når han våkner.

Har stort sett måttet gi to bryst på dagtid også i det siste.

Noen som forstår hva som foregår?

Økeperiode?

Eller har jeg gjort noe som har ført til mindre melk?

Han legger veldig godt på seg, og gulper masse.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6873467-lite-melk-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok melkemengden din som stabiliserer seg tenker jeg. Ikke noe problem, det er bare å gi det han trenger når han trenger det, så ordner dette seg selv. Det er helt vanlig å ha en del overproduksjon i starten, og når du i tillegg er mm-giver vil du ikke merke så mye til økeperioder. Nå stabiliserer det seg, og du må egentlig bare regne med litt surv og tull - han blir jo eldre og mer "kravstor" også gjerne.

Om kvelden er det ofte en del mindre melk enn på dagen, det er helt vanlig. Og i alle aldre er det i grunnen ganske vanlig at søvnmønsteret endrer seg.

Minsten min kunne jeg "lure" med sutten når han våknet i 2-tiden og så sov han til 5-6 tiden og mamma var lykkelig over laaang natt. Da var han rundt 3-4 mndr. Men det varte jo ikke lenge, da...

Plutselig var han stor nok til å skjønne at mamma prøvde å lure ham, spyttet ut sutten, kikket på meg og vrælte "Vreng frem puppen, mamma, det der var en dårlig erstatning.." (eller noe sånt..)

Hver gang man tror at NÅ har vi fått et fint mønster lager de små englebassene kluss i opplegget.

Hold ut, det bedrer seg! Vi kuttet nattmaten v 6 mndr og med litt strenge overtalelse har vi nå strukket natten fra 20 til ca 07. :-)

Sånn hadde vi det også ei ukes tid, men det orker ikke jeg. Jeg ammer han hele dagen og sammen med den siste amminga i 23 tida før jeg legger meg får han ei flaske med 60 ml nan. Da sover han til ca 06.30! Da er mine pupper skikkelig fulle og han får begge to før han sover til i 09.30 tida... Så er han våken til i 11 tida, da får han en liten tår igjen og sover så i ca 3 timer! Vi har fantastiske dager og netter etter at vi begynte med den flaska på kvelden! Han er godt våken i mange timer på ettermiddagen og kvelden og vi har det skikkelig godt! Når jeg får sove så mye på natta og morran så har jeg så utrolig mye mer overskudd til han og det er digg! Han er 8 uker i dag og vokser og legger på seg som en liten helt:-) Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøre på med litt ekstra på kvelden for å få en del timer sammenhengende! Lykkelig mor = lykkelig barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...