alexandriah Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hei, jeg skal ha planlagt ks på ullevål i slutten av desember og håper noen som har tatt ks før kan svare på dette: etter at de har hentet ut sønnen min, må han av gårde påp barsel sammen med faren i flere timer før jeg får se han igjen? blir jeg da liggende helt alene? Er det noen som har fått ha mann og baby hos seg hele tiden etter keisersnittet? veldig takknemlig for svar...
dadda76 Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Hei:) Vi hadde KS tirsdag 17 oktober, og det var bare helt fantastisk! Når inngrepet var gjort, gikk samboeren min sammen m datteren vår og en jordmor for å veie og måle henne. I mens ble jeg sydd og trilla på oppvåkningen. Venta der ca en halvtime, så kom dem trillende ned til meg! Var enormt utålmodig på å få se dem igjen, og ikke minst på å få høre vekt og lengde:) fikk ha dem sammen m meg hele tiden på oppvåkningen, det var så ubeskrivelig fantastisk!! Jeg født på St.Olav i trondheim, hvordan de gjør det på ullevål vet jeg ikke. Lykke til, du har no å se fram til!!!!! Anette
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Hei - jeg fikk også ha med babyen på postoperativ, men jeg fikk ikke ha den i senga uten av noen andre var tilstede. Dette fordi du blir litt omtåket av all morfinen etterhvert. Men ikke noe problem at pappan og baby var tilstede. Dette var på Bærum.
grå :) Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 jeg hadde hastesnitt forrige gang og da fikk pappaen og babyen komme inn på oppvåkningen etter at pleierne hadde spurt de andre som lå der inne først. ettersom det var i orden for dem så fikk de komme inn. fikk ikke legge henne til brystet pga medikamentene.
sivuna Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Jeg hadde planlagt ks i februar, med spinalbedøvelse, og jeg fikk sønnen min bort til meg for å snuse og kose litt før de tok han med til stell og pappakos mens jeg ble sydd. (Dvs. det første de stort sett gjør, er å ta m ungen for å suge evt. slim osv opp fra pusterøret, da unger tatt m ks for det meste har det liggende igjen der og det kan hindre at de får puste ordentlig. Unger født naturlig får dette helst skvist ut under fødselen..) Etterpå lå jeg på overvåkningen i 2-3 timer, tror jeg, før han kom ned til meg. Klart jeg var utålmodig, men jammen skal jeg si deg at jeg trengte egentlig den tiden på å sove ut litt bedøvelse osv... Det var litt opp til meg selv, mener jeg å huske, men samtidig var det litt en selvfølge at jeg skulle hvile litt for meg selv. Jeg tror ikke du bør strebe for mye etter å få ungen med en gang og hele tiden, for kroppen og hodet blir bra susete og "shabby" med d samme... Jeg kjenner jeg setter stor pris på å ha kommet litt til meg selv før jeg virkelig hadde første ordentlig møte med gullet! Det var fortsatt like fantastisk da:) Det er noe du har lyst til å huske fullt og helt! Og du får tidsnok MASSEVIS av tid med Herligheten! (Dessuten tror jeg en evt. pappa har FRYKTELIG godt av den spesielle stunden de får helt for seg selv, før mamma kommer og "stjeler showet"... Det skaper sterke bånd for de gitt:)...) Lykke til! (og du ligger ikke helt alene på overvåkningen, det er leger og pleiere som følger m deg, snakker m deg, og hjelper deg å vurdere når du er klar for å møte den lille)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå