Gå til innhold

trenger litt hjelp:)

Anbefalte innlegg

Gjest restorh
Skrevet

min sambo og jeg har planer om å bli gravide til sommeren, det jeg lurer på er hva slags prevansjonsmiddel jeg bør benytte frem til det?? har gått på yasmin p-piller i over 7 år, og er klar over at det kan ta litt tid før jeg får normal eggløsning igjen.. vil derfor slutte på dem nå, og starte med noe som ikke forstyrrer hormonene.. Ønsker helst ikke å bruke kondom over så land tid da vi har sex relativt ofte (ofte flere ganger om dagen) Blir også veldig glad for andre tips som kan komme til å være nytttige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom du skal bli gravid sommeren - 07 så kan du vel begynne å prøve å bli gravid nå.....??? Blir du gravid nå innen 1mnds tid vil du jo få tremin i juli\august...

Skrevet

er nok ikke så mange andre alt. jeg måtte slutte på p-piller i mars-april pga. fare for blodpropp og slike ting. og det har jo med hormoner å gjøre. fikk beskjed om at det ikke var noen andre alt enn kondom.. og vi vet jo alle hvor lett det er.. men har ikke skjedd noe her ende (uheldigvis)

vil råde deg til å ta en prat med legen din. uansett lykke til

Skrevet

misforstod litt jeg...trodde du ville ha en liten til sommeren...men du vil jo bli gravid til sommeren....he, he...sorry misforståelsen....

Skrevet

Mitt råd er dette:

Vi planla å bli gravid sommeren for 1 1/2 år siden vi.... Og erfaringen er; dette er noe man ikke kan planlegge, ikke noe man kan bestille på postordre eller internett, ikke noe man kan ønske seg hos tannfe, påskeharen, storken eller julenissen (eller Gud, men for meg er han like "tilstedeværende" som de andre nevnte..) Du kan få det til ved å ha sex annenhverdag, hver dag, EN gang den mnd, DEN dagen i ÅRET, eller med den komplett fremmede som du møtte dritings på byen.

Du kan ha rompa i været, henge opp ned fra taket, bruke alle slags kjerringråd, el tester, akupunktur, temperaturmålinger, kjenne oppi underlivet på tapp og slim flere timer om dagen og du kan fremdeles ikke være i NÆRHETEN av å lykkes med å bli gravid.

Poenget mitt er; slutt på p-pillen, gjør deg kjent med kroppen din, syklusen, få den stabil (og det kan fort ta et halvår), (og du kan bli gravid med en gang etter p-pille slutt, det har nok mange her erfart), begynn kanskje å bruke de naturlige prevansjonsmidlene som nettopp å ta tempen, bruke el-tester, kjenn etter når du har el-slim, og hvis du merker at du er i det fruktbare hjørnet, så ikke ha sex de dagene hvis dere vil vente.

Og skjer det et "uhell" og dere lykkes - så gratulerer;

dere ønsker jo dere barn?

Ønsker deg lykke til, her i gården er det kanskje tydelig at det er litt frustrasjon ute å går... ;)

:)

Skrevet

hei,du kan joprøve lady eller babycomp,kan jo brukes både som prevensjonsmiddel og barneplanlegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...