♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hvor ofte ammer dere i løpet av et døgn? Circa hvor mange timer er det mellom ammingen? Har bare lyst å sammenligne:) Og noen tips kanskje om åssen jeg kan få ut luft av lille gutten? Han er full av promper han stakkar!
Benni-min Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 jeg ammer ikke, men gir han mme ca 5gr pr døgn. Nå er han 3mnd og har ikke fått/villet ha mat om natten siden han var 1,5 mnd ca. Sover 12-13 t før frokost. Ellers kan du kanskje få ut luft ved hjelp av minifom før hvert måltid. Ta 10 dråper i en teskje og gi. Det hjalp vår gutt til å rape lettere. Men vi gikk til refleksolog pga kolikk da han var 1,5mnd og det hjalp. Hvor mange timer det går mellom hvert måltid? hm. Ca 3 timer.+ -
termin i juli fikk jente 3.7 Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg ammer bare et måltid om morgenen. ellers er det 4-5 måltider med mme i løpet av dagen. Hun sover hele natta, det har hun gjort siden hun var 5-6 uker. Vi har også hatt god hjelp av minifom før hvert måltid. Nå trenger hun det ikke lenger, men hvis jeg merker at hun er urolig pga mye luft, så legger jeg henne på ryggen og løfter opp beina hennes. (nesten slik som de gjør på helsestasjonen når de sjekker hoftene). legen på helsestasjonen viste meg dette. jeg skulle presse beina hennes oppover. Ikke lenge om gangen, men mange korte intervaller. Hun promper som bare det etterpå... Ellers så har jeg erfart at jeg bare må være tålmodig når det gjelder rap etter måltidet. Noen ganger tar det utrolig lang tid før den kommer. Men jeg går rundt og bærer henne helt til det kommer en skikkelig en, og det gjør det hver gang. De gangene jeg har gitt opp for tidlig, så har hun hatt masse luft i magen og vært sutrete etterpå.... Lykke til
Aga:-) Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Ingeborg er 11 uker, og ammes når hun vil ha. Kan gå alt fra en halvtime til tre timer mellom hvert måltid. Du kan forsøke å gi babyen din litt avkjølt ammete, det kan funke på luftsmerter.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2006 Takk:) Flere? Dytter litt på denne...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Ingen dager er lik, Lukas får pupp når han vil ha det! Så alt fra 1/2 time til 4 timer! I natt sov han fra 21 til 4.30 før han våknet og ville ha pupp :-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Det varierer, alt fra 1 time - 4timer.. I begynnelsen var det hver time. JM sa på sykehuset vi skulle mate henne så ofte hun ville. Etterhvert avtok dette litt av seg selv.. Nå er det generelt slik at hun våkner ca. 06.30, får pupp og sover igjen til ca 8.30-9 og får mat igjen.. Hun sovner i 10-11 tiden og sover gjerne en time eller 2, så får hun mat igjen.. Går vi ut på tur når hun sover ettermiddagshvilen, sover hun lett 3-4 timer.. På kvelden spiser hun litt oftere, og det regner jeg med er fordi hun skal ha nok til natten. Hun sovner ca 22, noen ganger tidligere, og sover til 06.30... Men dette varierer altså... går ikke så ofte mer enn 2timer mellom hver amming... vi har ikke noen faste rutiner enda, og jeg stresser heller ikke med å få det enda.. vedr prompingen så har jeg ikke noen tips. Her promper hun til tider masse, men det plager henne ikke, og luften kommer jo ut.. av og til raper hun etter måltid, av og til ikke.. hun er en fornøyelig liten jente:-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Ang promping, ammete hjelper veldig godt for oss! Jeg drikker fra 2-5 kopper om dagen. Weleda sin :-)
Gjest Linda_ingeb Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 hei!! min lille Adrian er 3 1/2 mnd. :-) jeg var litt usikker til å begynne med så jeg prøvde å vente minst to timer mellom hvert måltid, helt til jeg snakket med helsesøster å hun sa at Adrian ikke kunne få for mye, (han får pupp) etter det har han fått når han måtte ønske, om det går et kvarter eller 3 timer. nå får han mme før han legger seg for natta, mn bare fordi han sover mye bedre å roligere, ellers på natta å på dagen får han pupp. når han vil ha!! jeg storkoser meg med ammingen å da jør det ingenting... hilsen Linda å Adrian:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå