Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er førskolelærer, og ped-leder. Det aller beste i forbindelse med julegave til personalet/bhg, er følgende: Foreldrekontaktene/foreldrerådet sender ut forespørsel til alle foreldre om noen er interisert i å bli med å spleise på en (LITEN) oppmerksomhet til personalet, eller avdelingen. Dersom det er stemning for dette samles det inn noen kroner, 5,- eller 10,- eller noe fra hver forelder, foreldrekontaktene som står for dette, så kjøper de inn en liten ting eller noe slikt. Men husk at det skal være en LITEN og IKKE dyr ting. Selvsagt står en fritt til å kjøpe hva man vil til den man ønsker av personalet, men det er heller ønskelig at det blir gjort på denne måten jeg forklarte her. Dette har vi hatt mange diskusjoner på både i min nåværende jobb, og ved andre barnehager, dette har også vert tatt opp og snakket om i andre fora der det er samlet styrere og ped ledere og annet personale fra flere bhg. Eksempel på ting vi har fått: *Bitteliten kurv med litt julegodt- *Julenisse- *Kaffekrus med søt tekst på- *Bitteliten bok med søte dikt om hverdagen- *Blomsterdekorasjon/sammenplanting- *Konfekt Men vær oppmerksom på at personalet IKKE forventer noe. Dette er opp til foreldrene, og det er ingen som hever brynene om man ikke får noe heller-slett ikke. Men det de annsatte kanskje setter aller mest pris på er å få tilbakemelding fra foreldrene på at de gjør en god jobb i hverdagen!! Det er nok gavestyr, man skal ikke bryke mye penger eller slikt altså. Og spm skrevet tidligere, det er IKKE nødvendig.
Devil in disguise Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Hei Sønnen min begynte i bhg nå i aug. Han blir 2 år nå rett før jul og skjønner litt av dette med presanger. Så det jeg hadde tenkt var å kjøpe en presang til avdelingen hans. Noe de kan bruke i hverdagen og ha glede av alle sammen. Feks en kjekk eventyrbok eller noe slikt. Bare et eksempel. For jeg føler ikke vi bare kan gi presang til 1 av personalet- det blir forskjellsbehandling. Noen som vil komme med litt tanker og innspill rundt dette? Tanken var da at sønnen min får gi gaven til avdeligslederen ( som er hans primærkontakt) og at de åpner den i evnt samlingstunden.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Hei. Jo dette er en grei tanke, og idèen med å åpne den i samlingen er fin.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Vil ikke dette skape "press" på de andre ungene om at det skal tas med gave til barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå