Gå til innhold

Hvordan vite sikkert om hun er mett?

Anbefalte innlegg

Emma er 2 mnd og får både pupp og mme. Jeg syns det er så vanskelig å vite etter hun har fått pupp, hvor mye mme skal hun få. I det siste har hun bare skreket og jeg føler nesten ikke jeg har fått i henne ordentlige måltider. Hun blir bare sur om hun får flaska i munnen og hun blir sur om hun får puppen i munnen - hun kan vel ikke være sulten da?

Syns det er vanskelig å drive på med begge deler, jeg =(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872591-hvordan-vite-sikkert-om-hun-er-mett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, lurer på akkurat det samme som deg. Synes aldri han virker mett når han har fått pupp, så etterhvert har jeg vel nesten begynt å se på mme som maten hans og puppen som "noggå attåt". Han vil som regel ikke ha pupp på dagen, bare på kvelden og natten, så jeg pumper og gir han det lille jeg får ut i flaske på kvelden (ca. 100ml + - ) etter at jeg har ammet. Virker som mme holder han mett lenger.

Alver er straks 3 mnd og jeg lager ca. 160ml mme til hvert måltid. Spiser ikke alt hver gang. Sier ifra når han ikke vil ha mer. Dytter vekk flasken og kniper sammen munnen. Ikke til å ta feil av, med andre ord...:-)

Jeg gir også mme etter at hun har fått pupp. Hun hadde en periode hvor hun ble sur hver gang jeg prøvde å gi henne flaske, selv om jeg ikke engang hadde ammet henne på forhånd og det var gått lang tid siden sist måltid. Etter ei uke var det gått seg til igjen, og nå tar hun flaska bra.

Bare fortsett å tilby henne mat, pupp først, så flaske. Dette er nok bare en fase, så ikke gi opp ammingen enda! Hvis hun blir helt håpløs på puppen, prøv å ivareta den melka du har ved å pumpe deg innimellom.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...