Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hva kan man gi som sutteklut? Lillegutt liker og ha noe og holde inntil kinnet når han skal sove.
Lurifaksmammaen Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Som liten brukte jeg gasklut, et gas-skjerf, eller et lommetørkle... Jenta mi har en silkekoseklut fra Sadies silkies http://thatssewdarling.com/blanketssadiessilkies.html (det var ikke her jg kjøpte den - men du ser dem her..) Hun elsker den!! Ellers bruker hun en lekesilke fra Alveslottet.no (hvis vi ikke finner den fra Sadies...) Hun bruker ikke smokk - så det er greit å ha noe hun kan kose med...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Har kjøpt en nusselig en på en babyutstyrsforretning. Den er bare SÅ myk og minsten elsket den med det samme ) Den er av god kvalitet, kostet 200.-, så det ser ikke så fælt ut når han drar den med seg rundt omkring. Synes gas (spy) kluter ser ekkelt ut å¨dra med seg...
Lurifaksmammaen Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Kanskje ekkelt med gamle gaskluter - hvis barnet knytter seg kun til en spesiell.... ? og det går lenge mellom hver vask.. Silken er grei sånn - den vasker jeg ofte - tørr på et blunk... (så det blir ikke så ofte helt krise....)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Det er jo en stor fordel, lurt Lurifaksmammaen ) Den jeg har tar en stund å tørke...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Her går det i gulpekluter (altså gas-kluter)
Lurifaksmammaen Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Lurifaksen hadde sutteklut med bie på - i serien Rose & Blue fra NUK.. Den var i bomull - og tørket saaaaakte... (og vi hadde ikke trommel da..tror ikke den skulle tromles heller...) Hadde to sånne - men de ble fort skitne - mer skitne enn jeg likte.. Derfor var jeg vel egentlig glad for at han ikke viste seg å bli avhengig av disse... bestisen ble en grå bamse jeg kjøpte da jeg var gravid - og som jeg puttet i senga på sykehuset...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Hvor kjøpte du silkekosekluten fra Sadies da? De så jo kjempe gode ut.. Får man kjøpt de i noen barnebutikker?
trebarnsmamma? Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Vi bruker sutteklutene fra Kaloo, de er supersøte og kan også brukes som hånddokker, det begynner å bli populært nå :-)
mamma til fire små Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 hvor gamle er barna deres når de begynte med sutteklut? elias har også en kjempesøt sutteklut - eller jeg kaller det koseklut da, for han bruker smokk da:) prøver å legge den i armkroken hans og inntil kinnet når han skal sove, men han bryr seg ikke noe om den.. har tenkt at han er for liten til det enda, men det vil kanskje ikke forandre seg eller?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 ville bare si at det og kan være like greit med en helt vanlig hvit klut, en får alltid kjøpt en lik... har ei veninne der ungen fikk en sutteklut bamse, alltid hatt den, nå er barnet snart 2 år, de var på ferie og mista kluten, ungen sov ikke hele natta, fant den igjen på et senter dagen etterpå.... blir jo ikke sånn for alle, men kan være noe å være oppmerksom på!!
TORO-husmor Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Vi begynte med koseklut da han var ca 4mnd. (I tillegg til smokk). Blir så mye roligere når han kan snuse litt på kluten og gjemme seg litt bort i den. Vi bruker vanlige gaskluter, så har vi alltid en han kan bruke mens vi vasker de andre. Bytter klut når den begynner å bli litt uhygienisk, men passer på at også den nye kluten lukter trygt av mamma.
Lurifaksmammaen Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 http://www.mom4life.com/catalog.php?item=96&catid=5&ret=catalog.php%3Fcategory%3D5 Har ikke sett dem i Norge, men kjøpte fra denne butikken... Lurifaksveitja har med navnet sitt på...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 Da har jeg bestillt en klut til lillegull.. De så så gode ut..
trebarnsmamma? Skrevet 29. oktober 2006 #16 Skrevet 29. oktober 2006 Har tenkt på det med å bli knyttet til klut, har derfor et par stykker som vi veksler på fra Kaloo, mistet selv min "pos" som var et utslitt putevar da jeg var liten, og tro meg, det hjalp ikkenoesomhelst med et annet putevar som var helt likt ;-)
WP-TLogPeanut Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 TL har koseklut. Har alltid synes det er så ekkelt med de skitne utsarva klutene unger drasser med overalt , så jeg har latt henne få den kun når hun skal sove. Bruker en sånn vanlig hvit gas-klut,som jeg bytter hver dag med en ren en.
Lurifaksmammaen Skrevet 30. oktober 2006 #18 Skrevet 30. oktober 2006 Ja, de er kjempegode!!! (nesten så jeg blir misunnelig på datteren min, som har en sååå god koseklut...hihihihihihi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå