Gå til innhold

Sutrete baby på 4mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 mnd har plutselig blitt veldig sutrete, spesielt når han skal sove. Han har ikke vært sånn før. Da kunne jeg ofte bare legge han ned i sengen mens han var våken, så sovnet han av seg selv. Nå kan det ta opp til 1 1/2 time med dulling før han endelig sovner av utmattelse. Han er også generelt mye mer sutrete mens han er våken og trenger stimuli hele tiden. Før sutret han aldri på stellebordet og i badekaret. Nå gjør han det der også.

Dette er ekstremt slitsomt for oss foreldre og jeg lurer derfor på om det er noen som har opplevd noe lignende. Har du noen gode tips til hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner ?

Sånn er min også. Fikk tenner for 2,5 uke siden men sutrer fortsatt. Han har veldig vondt i gommen.

Skrevet

Tja, det har ikke kommet noen tenner enda. Han gnager mye på hendene sine, men det har han gjort i over en mnd allerede. Leste også noe om såkallt 3 mnd trass lenger nede på denne siden. Kanskje det er noe alle må igjennom.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ, hadde skrevet et langt innlegg til deg,men så klikka pc`n her :(

For å ta det kort,

vi hadde også en slik periode med snuppa i den alderen....(tror faktisk den ikke halt har gått over enda :( ) !

Tror det har mye med den motoriske utviklinga til de små å gjøre. De strever veldig med å rulle, krabbe ol. ..., og vil så gjerne få dette til! Synet utvikles også, og det er mange nye inntrykk som skal fordøyes.

Vi måtte bruke lang tid for å roe ned snuppa til kvelden(dempet lyset,sang, koset på fanget, badet, pysj, sang,sang og sang), før hun kunne legges.

Det andre forslaget mitt ser jeg allerede er tatt opp...tenner? (jeg har ventet på tenner i snart 3 mnd, uten å ha sett noe til de...:)

Skrevet

Virker han sulten? Noen barn trenger fast føde allerede ved 4mnd alder..

Skrevet

Tror det har mye med den motoriske utviklinga til de små å gjøre. De strever veldig med å rulle, krabbe ol. ..., og vil så gjerne få dette til! Synet utvikles også, og det er mange nye inntrykk som skal fordøyes.

Dette høres veldig riktig ut. Vi har sett en veldig motorisk utvikling omtrent samtidig med at han ble mer sutrete, og han blir veldig frustrert når han ikke får til det han prøver på. Han er rett og slett utolmodig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...