Gå til innhold

Larviksjenta

Anbefalte innlegg

Hei!

Ikke vært så mye på i det siste, formen har vært litt tassen. Har fått vært hos kiropraktor, det hjalp litt, og legen skulle være på plass igjen på mandag, så da håper jeg at fysio-rekvisisjonen ordner seg. Hvilken fysio bruker du? Har hørt mye skryt om Anne Levy, men har også hørt at det er litt ventetid der.

Kom oss avgårde til Sverige i går da, og fikk kjøpt vogn, seng, vippestol, ammepumpe (kjøpte Avents manuelle), ammepute og litt pjus. Ble dyrt, men utrolig deilig å få det i hus!

Sengen ble montert i går, så det gjenstår egentlig bare å tørke over den, og få den plassert på soverommet vårt. Har ikke vasket ting og tang som skal oppi ennå, så det må jo gjøres. Lurer litt på hvordan jeg skal få vasket sengekanten, hadde ikke tenkt til å gjøre det før jeg hørte at "alle" her gjorde det. Sett flere tar den i dusjen, men vet ikke helt hva det blir til jeg. Tenkte i alle fall at 1. nov så skal jeg begynne!

Emil Chrisander var jo fint, hehe, men passer jo ikke så bra på ei jente. Grønvold mente han så en liten tisselass, så har hele tiden tenkt at det stemmer, men synes likevel at navn er vanskelig. Jeg liker godt Daniel, men så fikk kompisen til sambo en sønn, og ja, det ble en Daniel.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe ja de navna ekke lett. :D

Så bra at du fikk shoppa en del da,kjøpte ammepute på fredag påsmokken jeg da. 219kr synes det var en grei pris i forhold til mange andre jeg har sett.

Jeg er på heyns fysikalske jeg da.det ligger øversti nanset gata rett over nanset barneskole. bruker ei som heter ragnhild, men alle der er like flinke og koselige. brukte hun sist også..

Ja daniel er fint, dere kan jo bruke det dere også selv om de har det. hvis ikke dere er vedlig mye sammen da..

Du gjort i helga da?

Her har det vært bursdag, hadde i går (lørdag) brodern hadde på fredag, fetteren til jentungen om torsdan og fetteren til sambo påfredag og pappa påonsdan, så her har det gått i ett. hehe. nå skal jeg i bursdag til fetteren til sambo, så må løpe videre..

Er her igjen i morgen..

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6876382
Del på andre sider

219kr var en bra pris - var innom Smokken for litt siden, men så bare de til 399, synes det ble litt dyrt.

Heyns ja, har sett skiltet, men aldri vært der. Greit å vite litt om valgmulighetene.

Tja, ladet opp til Sverige-turen, hehe, og har slappet av etterpå.

Oisann, det var mye bursdager! Er jo greit å få mange unnagjort på kort tid da ;)

Vi var forresten på omvisning på føden forleden. Den nye avdelingen på SiV var jo kjempeflott! Fikk bare sett 3-mannsrom, men det så helt ålreit ut, god plass. Fikk nesten tårer i øynene da jeg så stellebordet, små bleier og de små "plastikk-sengene" (hormonell.. jeg..).

Var inne på den andre avdelingen også. Der trengs virkelig en oppussing. Hadde opprinnelig lyst på vannfødsel, men tror egentlig at det bare blir "vanlig" fødsel, og opphold på barsel for meg. Jordmoren sa også at det var 2 liggedøgn for 1.gangsfødende der nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6877841
Del på andre sider

ja var på besøk på siv for en stund siden, var blitt veldig fint. fikk ikke sett no barsel rom vi da for var helt fullt der.

Skal kikke i skien i morgen kl 18 også da, bare for å være helt sikker. hehe.der trenger man ikke ringe først bare møte opp i hoved etasjen eller no.

Glemte skrive sist at jeg har ikke vasket sengekanten, skal ikke gjøre dte heller og gjorde det ikke sist.den har stått ute av pakka en stund nå,så tror ikke det er no problem.gjorde ikke det sist heller og ikke noe skjedd med jentungen vaffal.

Ja skal ha dåp i kirken, døpte eline i larvik så blir det med denne også. hun var4,mnd når vi døpte hun, men satser på at vi gjør det i februar en gang nå.

Hvor vi skal ha det vet jeg ikke helt enda, sist leide vi et sånt styre rom i borettslaget, kansje vi leier et grendehus eller har det på bryggeri kafeen i byen. (sambo er i familie med eieren)

Dere da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6891514
Del på andre sider

Så man kan bare stikke innom i Skien..hm, nesten så jeg fikk lyst til det jeg også, hehe, men var veldig fint i Tønsberg egentlig. Er det bare tirsdager de har omvisning der? Har vært på barselbesøk hos noen som fikk for tidlig i Skien, var koselig der.

Okei, mtp sengekanten. Hehe, ikke godt å vite hva man skal gjøre. Hadde ikke falt meg inn en gang, før jeg leste om det her inne. Det samme gjelder de nye dundynene jeg har kjøpt til seng og vogn. Hører jo at man "må" gjøre det, men har liksom innbilt meg at ny dyne kun trenger lufting.

Vi hadde først tenkt Larvik kirke, men så hørte jeg snakk om at det var så mye opplegg for småbarn i kirken på Nanset, med knøttesang og sånt. Men foreløpig vet vi altså ikke. Prøvd å lete på nettet etter info om hvilke helger de IKKE døper, men får bare inntrykk av at kirkevergen skal kontaktes for info. Hadde dere besøk av presten hjemme, eller dro dere til han før dåpen til datteren deres?

Vi satser også på februar, evt helt i begynnelsen av mars.

Vet ikke hvor vi skal ha det. Er Grendehus på Torstrand, som skal være fint - men vet ikke.

Har du vært på KUF-huset? Leste en plass her inne at det var babykafe en dag i uken der. Lurer litt på hvordan det ser ut, om det kunne vært et sted å leie feks.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6896250
Del på andre sider

Annonse

jupp er knøttesang hver onsdag i nanset. alle kan være med der, trenger ikke være døpt der eller døpt en gang.. tror det er kl 11 eller no.. Jentungen min går på kor i nanset kirke, nabago heter de. er så søte atte. hehe..

Er jo noen her inne som er vedlig hysteriske synes jeg da, vaske ditt og vaske datt, hvorfor vet de som regel ikke helt en gang. har vasket dynen i senga for den er etter jentungen, men har kjøpt en vogn dyne og, den vasker jeg ikke.. får holde med lufting ja. hehe.

Ja stemmer at det er en sånn barsel kafe en dag i uka på kuf huset. koster 10kr pr gang eller no. jentungen var der med dagmammaen sin når hun var liten. er ganske koselig tror jeg.

Når vi skulle døpe eline ringte vi kirkekontoret og spurte når det var dåp. også ville jeg så gjerne ha han presten som hadde konfirmert meg, så da fikk vi en dag han skulle ha dåpen.

Vi ble innkalt til møte i kirken sammen med de andre som skulle døpe babyen den mnd eller dagen eller no og der fikk vi all info vi trengte og fylte ut det vi behøvde. Var det eneste vi gjorde før dåpen.

Tror det med å få besøk av presten har gått litt bort mange steder egentlig. slipper forhør om hvorfor man vil døpe barnet sitt..

Ja er greit å kjenne noen, håper på litt rabatt om vi velger å ta det i byen ja. hehe..

Begynner du også bli lei av å være gravid eller? føler det går så seint om dagen jeg.. uff..

Var i skien på besøk i går da, er siste tirsdagen i hver mnd der. de var mye flinkere til å informere der syne sjeg, og føderommet var finere, men liker barselen og sånn på tønsberg mye bedre, og synes det var mye bedre ro i tbg. var så rotete i skien, og sambo ble overforvirra stakar. hehe..

Har sendt papirene mine til tbg, så eneste grunnen til at det skal bli skien må være hvis de er villige til å sette meg i gang før å ikke tbg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6920862
Del på andre sider

Så deilig å slippe presten på døren, hehe, høres jo litt slemt ut, men må si jeg foretrekker et fellesmøte et annet sted. Har i og for seg bestemt oss for faddere også, så da gjenstår bare valg av kirke og lokale.

Har dere planer om middag eller koldtbord? Gudstjenestene begynner jo 10, så regner med at et selskap starter omtrent halv ett - ett. Folk må jo få tilgang til lokalet selvsagt, men jeg lurte på om vi skulle svippe hjemmom og skifte. Sambo synes vi kan ta med klær til lokalet der vi skal være, men er litt greit å kunne ta det hjemme også, og gi nurket litt mat samtidig.

Hm, er KUF- huset et sted man kan tenke seg å ha dåp da tror du? Er helt blank på lokaler her i byen. Folk vi har vært hos har hatt alt hjemme, noe som jo har fungert greit for dem, men vi har ikke plass.

Har enda ikke fått vært i Skien og kikket, så blir Tønsberg på oss også. Synes den nye avdelingen var veldig fin, og tja - ting virket ålreit. Er selvsagt stadig noen som skal advare meg, og forteller om hvor fælt de hadde det og hvor håpløst personalet var da de fødte på SiV.

Sendte du med farskapserklæringen, altså med søknaden om fødeplass? Jeg fikk beskjed av jordmor om å gjøre det, men det ble så mye greier. Sambo måtte jo møte opp på Trygdekontoret, evt Folkeregistereret for å legitimere seg, og de skulle bevitne at han ikke ble tvunget. Så tja, han tok seg aldri fri til det, så nå har det ikke blitt noe av.

Hm, skulle sendt søknaden om fødselspenger til NAV, men venter på litt info fra jobben angående lønnen min (jeg har variabel lønn bla bla, og de skal lage en fastlønn ut av det, så jeg vet ikke hva jeg skal oppgi som lønn rett og slett).

Nå har jeg vært på Nordbyen og hentet babypakken jeg :-)

Var litt koselig det. Var 4 bleier, en vannspray, en rangle,en smokk, en liten "go'bok", en liten prøve på zinkkrem, som var skåret over på midten (jepp, litt gris), en prøve på neutral såpe, og en pakke med always bind.

Nei, jeg er egentlig ikke så lei av å gå gravid. Synes det har gått så fort, og er nesten litt "deppa" for det, hehe, høres rart ut. Det jeg ER lei av er den utrolige plagsomme halsbrannen døgnet rundt, og smertene i bekkenet. Tja, også et litt dårlig utvalg av klær.. Har ikke villet kjøpe så mye mammatøy, og de fleste toppene og genserene jeg hadde fra før har jo passet så tja..

Har tatt av alle lappene på babytøyet nå, og skal begynne å vaske dem en av dagene. Gleder meg til å se tøyet henge på stativet :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6922895
Del på andre sider

Ja blir så taust tror jeg hvis presten hadde kommet på døren. hehe.

Vi har ikke snakket så mye om hva vi skal ha og sånt, men blir nok koltbord eller snitter ja, hadde bare kaker til jentungen for var bare min familie som kom, så da var vi så få. Men denen gangen blir vi maaange så må ordne til litt mer,

Kuf huset må jo være et fint sted å skulle ha det vil jeg tro, hvis d har nok border og sånt, noe jeg regner med de har. Kan jo bare spørre dem om det går.

Nei sendte ikke med erklæringen, var på trygdekontoret for å hente sånn farskaps greier, men som du sier så må sambo komme ned å legitimere seg osv, så slitsomt.. får prøve ta det en gang han må ta seg noen timer fri uansett eller no.

Sendte inn søknaden forrige uke jeg da om fødselspenger, viste den til u dama og hun sa at alt så bra ut og var i orden og at jeg ikek trengte legge ved lønna til sambo alikevel, siden han også varierer veldig osv. Men tor du ikke jeg fikk den tilbake her om dagen med 3 felter som måtte fylles ut og at jeg må legge ved hans lønns slipp. godt de blir enige med seg selv.. argh..

så nå må jeg vare prøve huske få levert den da, går jo egentlig ut i perm den 13 eller no, så begynner haste litt.

Føda på siv sist og jeg og da var vi på sånn reserve avd, synes det var kjemepe bra der jeg da, og kunne aldri fått en bedre jordmor enn jeg hadde heller. Det er alltid noen skremsels historier om alle sykehus uansett hvor i landet man drar. Ingen mennesker er jo feil frie så sier jo egentlig seg selv at en og annen gang har de kansje sagt eller gjort noe som den gravide ikke liker.

Henta babypakken i byen jeg da, siden mamamen til venninnen min jobber der. men jeg fikk litt andre ting egentlig. fikk 4 bleier, en prøve på krem, en bitering, tannbørste til babyen, barne tannkrem, bind og noen brosjyrer.. ja og våt servietter.. Kan hende det var noe mer, men det tror jeg ikke..

Vasket trekket til bil setet og sengetøyet i går jeg da, var koselig å få det gjort, blir deilig når det er tørt å kunne legge det på igjen. Tør ikke ta av lappene jeg da, hehe, i tilfelle det kommer ut noe annet enn lunde mener, har jo skjedd før med de som har vært 100% sikre. hehe.

Men tenkte gjøre det på de nøytrale klærne da, så har jeg de klare i hvertfall, også kan jeg bare få mamma eller no til å vaske de andre når jeg er på sykehuset eller no.

Kjøpte en liten nissekjole her om dagen da, den var jo bare sååå nydelig, hehe, gleder meg til å ta den på hun.

Også har jeg kjøpt en sånn rutete "madikken" kjole med underkjole til både babyen og jentungen så håper jeg kan få noen fine jule bilder og julekort med de i samme kjole. :D

Dere skal feire jul hen og sammen med i år da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6929258
Del på andre sider

Hehe, er jo så typisk at de først sier en ting, og så er det likevel ikke greit nok etterpå. Teit. Måtte han bare legge ved 1 lønnsslipp, eller hva ble det til? Leverte skatte-og inntektsopplysningsskjema også?

Så bra at du har god erfaring med SiV, går jo litt sport i å snakke dritt om det stedet synes jeg. Stiller selv med åpent sinn, hehe og null erfaring, så håper de er hjelpsomme der inne. En blir jo veldig sårbar i en slik situasjon..

Gleder meg til nurket er ute selvsagt, men gleder meg ikke til selve fødselen. Ser for meg at jeg kommer til å revne de lux... Burde jo smørt og tøyd, men blir nok dårlig med det på meg. Litt for sløv...

Hehe, nei litt skummelt det der med lappene, men pytt - blir det jente, så er hun sikkert nydelig i blått ;-) Synes i alle fall det er artig å få vasket og gjort klart alt sammen.

Åh, så søt kjole det hørtes ut som! Kos med nissekjole også :) Jeg har gått og siklet litt på de nysjepysjene på HM, men vet jo ikke om nurket kommer før jul, hehe, blir det nyttårsbarn, så blir det vel lite nissedraktbilder, men hadde jo vært såå koselig å sendt ut det til jul!

Har kjøpt laken til babyen på Kid, men var innom Princess i går, og så at det sto at deres sengetøy ikke var satt inn med skadelige kjemikalier, mens på Kid sitt så står det at det må vaskes to ganger.

Vi skal være hos familien til sambo, med mindre vi tar turen på fødestua ved de tider..

Så du forresten dødsannonsen i avisa i går? Huff, får helt vondt inne i meg av sånt. Vil helst ikke høre om slike ting, samtidig så lurer jeg på hva den lille babyen døde av liksom. Huff, stakkars foreldre, må være knalltøft.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6935124
Del på andre sider

Er sikker greit å få skylt opp det sengetøyet uansett, så blir dte i våre lukter..

Støyk segesettet og et håndkle jeg har kjøpt i går, sambo synes det var så kos å se meg stå der å stryke. Men han fikk fort svar at han ikke burde venne seg til det synet. hehe.

Var hos jordmor i dag, magan hadde vokst 2 cm til å jeg hadde vokst 2 kg til. hehe. men alt var som det skulle da.

Nei så ikke den annonsen jeg.. Hva het babyen da?! kansje det er babyen til tanten til bestisen min det stod om. for hun mistet her om dagen og skal ha begravelse i morgen vet jeg.. babyen skulle hete noe på n tror jeg, nicklas, nicolay noe i den duren..

Åssen går det sånn ellers da?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6872007-larviksjenta/#findComment-6981227
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...