Gå til innhold

Bør jeg vekke han?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en sovegutt, og på nettene sover han vanligvis 12 timer i strekk. Da har jeg vekket han. I morges sov han 13 timer pga stilling av klokka, før vi vekket han. Jeg synes det er nok for en på 3 mnd å være uten mat så lenge. Men er det nødvendig å vekke? Regner med han automatisk vil våkne når han blir sulten nok, men..... På dagtid får han mat hver 3-3,5 time ca. Men nå har han blitt så stor at jeg lurer på om han skal få styre mat på dagtid også selv, i stedet for at jeg vekker han da...hmm. Tidligere måtte jeg vekke pga han var så liten og tynn, men nå etter jeg begynte med mme har han lagt masse på seg. Nå er han ca 5,5kg tror jeg. (skal på 3mnd-kontroll i morgen å veie). Hva synes dere? Skal lillegutt få styre mating og soving mer selv nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel normalt at de sover 12 timer om natta, så det må vel være greit. Og når han får mme har du jo kontroll på hvor mye mat han spiser. Vektoppgangen hans bør vel heller få styre det, så du får se på helsestasjonen i morgen. Får han for lite, kan babyer faktisk spise i søvne.... Vår lille pode sover ikke mer enn 4-5 timer i strekk om natta, så vi gleder oss til å få en hel natts søvn, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten alle her inne med babyer på 3 mnd+ klager over problemer med søvnen til de små håpefulle. De har forandret seg til å bli vanskelige å få lagt og til å sove mindre...

Og så kommer du og har et sånt problem?! Er det for å mobbe oss andre?! ;o) Hi, hi...

For 3-4 uker siden sov min lille også så utrolig mye, jeg kjedet meg jo når jeg gikk hjemme og ville bare vekke ham for å få selskap... Phu! Hvordan kunne jeg være så dum?!

 

Hver gang man ser sånne spørsmål om man bør vekke dem for at de skal spise, så synes jeg alltid at "ekspertene" svarer at babyene vil våkne dersom de er sultne... Nå har jo du sånne fine gode rutiner, så jeg tror nesten jeg ville ha holdt på de, så du slipper å få noe "kluss".

 

Man skulle som sagt ikke tro at det er nødvendig å vekke ham, fordi han nok vil si ifra når han er sulten, men jeg tror nesten jeg ville ha valgt å holde på de gode rutinene, jeg! :o) Nyte det så lenge du kan! :o)

 

Men du kan jo høre hva helsesøster har å anbefale i morgen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg leser også om alle som har så store "søvnproblemer". Føler jeg kan ikke skrive noe da,for jeg aner ikke hva det er. Men det kan fort forandre seg. Er spent på hva helsesøster sier i morgen. Om jeg fortsatt må vekke han hver 3.time på dagtid og om han bør få sove så lenge han vil på natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg "angrer" i alle fall på at jeg klaget på at min lille sov så mye...

Enda jeg har det nok nokså bra i forhold til mange.

 

Karsten sover fra 1930 til 0730 og så har han tre dupper på 30-40 minutter på dagtid. Spiser ca 02 og 06, men det gjør han "i søvne", så det går nokså greit det og... Jeg er mest spent på dette med å stille klokka, jeg. Lurer på hvor tidlig jeg må opp i morgen?! Derfor tror jeg at jeg skal gå og legge meg nå, ja! :o)

 

Lykke til hos helsesøster i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for lykkeønskningene til helsesøster. Jeg gruer så fælt til sprøytene. Har sprøyteskrekk selv, og nå må jeg holde gutten min. huff. Men det går nok bra. Skal bli spennende å se hvor stor og tung han er blitt nå.

wow, tenk lillegutt er 3mnd allerede.Går tiden alltid like fort????Gosj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte helsesøster om vekkingen, og hun mente han bare skulle sove. På dagtid trenger jeg heller ikke vekke han hver 3.time slik jeg har gjort. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...