Gå til innhold

Andre med morgen(natt-)fugler her? HJEEEEEEEEEEEEELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!!

Mini har tidligere variert melloma å våkne mellom 5 og 6. Nå våkner han og er klar for en ny dag klokka 04!!!!

Hva kan jeg gjøre?

Har prøvd å gi melk for å sove igjen. I dag skrek han 1 time.... Har bestemt at morgen er tidligst 05.30.

SLitsom start på dagen dette...

Håper virkelig noen kan hjelpe oss!!!

Skrevet

hehe akkurat som martin. Man blir faktisk vant til å stå opp kl 4... Vi begynte å legge martin litt seinere og i dag sov han til kl 7 gammel tid. veldig glad mamma da :)

Skrevet

Hei og takk for svar!!

Har IKKE lyst å bli vant til at det er morgen klokka 04, sukk...

Kan jeg spørre om når dere legger Martin, før og nå?

Vi han nemlig prøvd å strekke det 1 til 1,5 timer lenger på kveld (vanlig leggetid er 10) uten at det påvirker morgenen noe...

Skrevet

Vår gutt våknet 04.30... Vi prøvde å legge han sent, kl 22, uten at dette hjalp noe. Vanligvis sovner han kl 19-20, og sover til 06.00..

Skrevet

før la martin seg kl 18 nå legger vi han kl 20.

Skrevet

Ikke noe påeng i å legge mini senere, for han vil ikke sove tilsvarende lenger, ergo han får fortsatt for samme timaentall søvn.

Ikke, jeg gjentar IKKE venn han på og få mat om natta. Da gjør du deg selv, og han også for øvrig, en bjørnetjeneste.

Det lureste du kan gjøre for minien din er å se på søvn og aktivitetsnivået hans på dagtid.

Når og hvor lenge sover han på dagtid. Dersom han sover lange dubber, kanskje de skulle gradvis blirr litt kortere?

Sover han mange små eller få lange dubber på dagen?

Når er siste dubben på dagen?

Hvor ligger han om natta, hvor mørkt/lyst er det på rommet?

Husk det bør IKKE være greit å stå opp FØR kl 06:30. Det må mini lære seg.

Og du MÅ la han ligge i senga å "rote" litt, grine og kave, for han gråter forde han er fornærma. ( Du utelukker selvsagt at han gråter av andre årsaker).

Ikke gjør den tabben at du lærer mini at når han sutrer, så spretter mor opp av senga, og morroa begynner, da får han drikke, kos, og alt er digg.

Du må gjøre det SÅ LITE ATRAKTIVT som mulig å vokne på natta.

Vi måtte ta tak i dette her også, og etter bare en uke med litt streng mamma, krystallklare rutiner, og nøye stydie av alle de tngene jeg har ramset opp for deg her, så sover poden fra 08 til 08. Ufattelig, men sant.

Dette er mitt råd til en sliten mamma (og pappa)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...